نسخه چاپی

آغاز تزریق واكسن آزمایشی ابولا

مسوولان سازمان بهداشت جهانی می گویند تزریق نخستین واكسن ابولا در سه مركز بهداشتی كشور آفریقایی مالی به كارگران آغاز شد.

به گزارش نما،ایرنا از ساینس دیلی ، این واکسن به 37 کارگر داوطلب تزریق شد و محققان سازمان بهداشت جهانی می گویند نتیجه فعل و انفعالات این واکسن و کارایی آن تا پایان سال آینده مشخص می شود.

پژوهشگران این سازمان امیدوارند با اطلاعات به دست آمده از این واکسن بتوانند بیماری خطرناک ابولا را مهار کنند.

دانشمندان پیشتر اعلام کردند که درحال ساخت واکسن ابولا یا بیماری تب خونریزی دهنده هستند که تاکنون بیش از 5 هزار نفر را قربانی کرده است.

مارگات چان دبیر کل سازمان بهداشت جهانی می گوید اینکه ابولا تاکنون یک درمان کلینیکی پیدا نکرده و یا واکسن قطعی ندارد به این دلیل است که به طور تاریخی در کشورها و مردم فقیر آفریقایی ریشه دارد.

ویروس ابولاویروس ابولا یا یکی از کشنده ترین ویروس ها است که باعث بیماری شدید در انسان و پستانداران می شود.این ویروس به طور گسترده ای در میان انسان ها و میمون ها در آفریقا شایع است.

این ویروس نخستین بار در سال ۱۹۷۶ میلادی شناخته شد. در سال ۱۹۷۶ ابولا حدود ۳۰۰ نفر را مبتلا کرد و با شیوع آن از هر ۱۰ نفر مبتلا به بیماری ۹ نفر و در سال ۱۹۹۵ از این ویروس ۸۰ درصد مبتلایان جان باختند. در سال ۲۰۱۴ نیز با انتشار مجدد این ویروس که از گینه شروع شد و به کشورهای همسایه سیرالئون و لیبریا گسترش یافت حدود ۴۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند. این بزرگترین مورد شیوع ابولا از نظر موارد ابتلا، آمار مرگ و پراکندگی جغرافیایی به حساب می آید. سازمان بهداشت جهانی ۱۵۰ کارشناس را برای کمک به پیشگیری از انتشار ویروس به منطقه اعزام کرده است. نام این ویروس از یکی از رودخانه های زئیر یا کنگو گرفته شده است و پروفسو پیتر پیوت نخستین پزشکی بود که این ویروس را در سال 1976 مورد شناسایی قرار دارد و از قدرت مرگبار و همه گیری پرسرعت آن خبر داد.

۱۳۹۳/۸/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...