نسخه چاپی

اختصاص ۷۲۹ میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه

سخنگوی دولت گفت: میزان نزولات جوی در سال جاری، ۷۵ درصد نسبت به دوره درازمدت افزایش یافته است و ۱۴۵۰ میلیارد مترمكعب آب به ورودی سدها رسیده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود در جمع خبرنگاران ضمن ابلاغ پیام تجلیل رئیس‌جمهور از مردم به جهت برگزاری پرشور مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله (ع) اظهار داشت: از مصوبات مهم هیئت وزیران در جلسه امروز، اختصاص ۷۲۹ میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه بود. این اعتبار برای اجرای مطالبات ستاد احیای دریاچه ارومیه تخصیص یافته است.

وی افزود: ۴ اقدامی که برای اجرای مطالعات دریاچه ارومیه با صرف اعتبار ۷۲۹ میلیارد تومان صورت خواهد گرفت، عبارتند از اینکه ابتدا کلیه برنامه‌های رهاسازی سدهایی که آب آن به دریاچه ارومیه می‌ریزد، در چارچوب حقابه‌ای که دارند، انجام می‌شود. همچنین حداقل ۸ درصد مصرف بخش‌های مختلف ذیل حوزه آب‌ریز دریاچه ارومیه، کاهش می‌یابد.

سخنگوی دولت ادامه داد: محور دیگری که مورد توجه قرار گرفته است، ممنوعیت تبدیل الگوی زراعی به باغی در حوزه آب‌ریز دریاچه ارومیه بود. همچنین تبدیل کشت گندم و پرداخت مابه‌التفاوت به کشاورزانی که با این تبدیل کشت، درآمدشان کاهش می‌یابد از جمله دیگر برنامه‌هاست که از مبلغ ۷۲۹ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته، به آنها داده می‌شود.

نوبخت با اشاره به افزایش میزان نزولات جوی در سال جاری اظهار داشت: میزان نزولات جوی در سال جاری با بارندگی ۷۵ درصد نسبت به دوره مشابه گذشته، افزایش داشته است و ۱۴۵۰ میلیارد مترمکعب آب به ورودی سدها اضافه شده که ۱۰ درصد بیش از متوسط ۴۷ سال گذشته است و سطح آب دریاچه ارومیه نیم‌متر افزایش یافته است.

۱۳۹۳/۸/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...