نسخه چاپی

سوژه سازی رسانه های داخلی برای خارجی ها ممنوع

رئیس گروه مطالعات فرهنگی مركز تحقیقات دانشگاه امام صادق(ع)، با اشاره به عملكرد برخی رسانه‌های داخلی در پوشش اخبار اسیدپاشی، گفت: رسانه‌های داخلی نباید زمینه سوءاستفاده رسانه‌های خارجی را فراهم كنند.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، مجید امامی، در خصوص عملکرد برخی رسانه‌های داخلی در پوشش اخبار ماجرای اسیدپاشی، اظهار داشت: اقدامی که رسانه‌های غربی و برخی از رسانه‌های داخلی در ماجرای اسیدپاشی انجام دادند در واقع محروم کردن جامعه از فهم واقعی مسئله و تقلیل آن به مسائل سیاسی بود.

وی ادامه داد: هر فردی از حوادثی مانند اسیدپاشی که برآمده از برخی عقده‌هاست ناراحت می‌شود اما مسئله زمانی بغرنج‌تر می‌شود که رسانه‌ها این موضوع را از زوایای مختلفی نگاه نمی‌کنند و بی‌دلیل یا بادلیل آن را به تحلیل سیاسی می‌کشانند.

رئیس گروه مطالعات فرهنگی مرکز تحقیقات دانشگاه امام صادق(ع)، همچنین گفت: در شرایط حال حاضر تحلیل سیاسی بدون دلیل بوده اما از خودی‌ها انتظار این جفا نمی‌رود،‌ باید به خط فکری که در یک ماه گذشته شبکه‌های فارسی‌زبان خارجی دنبال کردند و القای ناامنی از جنس امنیت سخت در جامعه بود، توجه کرد اما چرا رسانه‌ها می‌تواند از یک بستر احساس عدم امنیت، مخابره عدم امنیت واقعی کنند؟

وی درخصوص ارتباط دادن این موضوع با امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: درخصوص این موضوع شاید واقعا حرفی برای گفتن نباشد چراکه از رسانه‌های خارجی بیش از این نمی‌توان انتظار داشت اما مسئله نگران‌کننده این است که چرا عملکرد آرایش رسانه‌ای ما به گونه‌ای است که زمین را برای سوء‌استفاده در اختیار رسانه‌های خارجی قرار دهیم.

۱۳۹۳/۸/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...