نسخه چاپی

لغو دیدار تیم ملی به دلیل قوانین فیفا

امید جمالی در خصوص دیدار تداركاتی تیم ملی فوتبال ایران و زیمبابوه، ضمن بیان مطلب فوق گفت: بطور كلی برای انجام دیدارهای تداركاتی بین‌المللی نیاز به دریافت مجوز رسمی از سوی فیفا است.

به گزارش نما به نقل از مهر، سرپرست کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال اعلام کرد طبق قوانین فیفا تیم‌ها باید بین دو بازی که در دو قاره مختلف برگزار می‌کنند، حداقل 3 روز استراحت داشته باشند، به همین دلیل بازی تیم‌های ملی ایران و زیمبابوه لغو شد.

امید جمالی در خصوص دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران و زیمبابوه، ضمن بیان مطلب فوق گفت: بطور کلی برای انجام دیدارهای تدارکاتی بین‌المللی نیاز به دریافت مجوز رسمی از سوی فیفا است.

وی ادامه داد: پس از انجام مذاکرات اولیه فرم‌های مورد نیاز برای کسب مجوز از فیفا تهیه و ارسال شد و فیفا اعلام کرد تیم ملی زیمباوه پیش از این، دیداری تدارکاتی را در مراکش و با تیم ملی این کشور نهایی کرده است.

سرپرست کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال افزود: بر اساس قوانین و مقررات و بخش نامه‌‎های بین‌المللی باید بین دو بازی که در 2 قاره مختلف برگزار می‌شود، حداقل 3 روز فاصله باید وجود داشته باشد، علاوه بر اینکه مدت زمان پروازی تیم‌ها هم نباید بیش از 5 ساعت باشد.

جمالی در پایان گفت: با توجه به اینکه زیمباوه پیش از این مجوز برگزاری دیدار تدارکاتی خود با تیم ملی مراکش در روز 16 نوامبر دریافت کرده ، این تیم دیگر نمی‌تواند برای حضور در ایران و برگزاری دیدار دوستانه با تیم ملی ایران در روز 12 نوامبر تاییدیه فیفا را دریافت کند.

۱۳۹۳/۸/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...