نسخه چاپی

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان خبر داد:

همایش برای نسخه كسینجر در هتل اسپیناس

عکس خبري -وزارت?بهداشت در مسير خلاف  ?سياست‌هاي ?جمعيتي?نظام است

كتابی كه برای سومین بار در ایران رونمایی شد دو سال پیش در آمریكا پخش شده بود و مشكل عمده جهان را بیشتر شدن جمعیت كشورهای اسلامی و بیداری اسلامی را هم حاصل این مسئله می داند...

دکتر کبری خزعلی، رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص برخی رویه های موجود در وزارت بهداشت و وزارت علوم پیرامون سیاست های جمعیتی نظام هشدارهای جدی داده و با اشاره به برگزاری همایشی مشکوک توسط یکی از پژوهشکده وزارت علوم در ماه گذشته و رونمایی از کتاب پویایی جمعیت برای کشورهای اسلامی می گوید: این کتاب مشکل عمده جهان را بیشتر شدن جمعیت کشورهای اسلامی و بیداری اسلامی را هم حاصل این مسئله می داند...
در ادامه نسخه تنقیح شده این گفتگو را با هم می خوانیم:

تشکیک در بحران جمعیتی
از بهار سال 93 با هدایت کشورهای غربی حرکتی به منظور ایجاد تشکیک در بحران جمعیتی ایران کلید زده شد. کاهش جمعیت که سالهاست توسط بعضی از اساتید جمعیت شناس در ایران هشدار داده شد بود و حتی مراکز بین المللی هم اعلام کرده بودند که شدت کاهش جمعیت در ایران نسبت به تمام جهان بیشتر است و کشورهایی که طولانی مدت کاهش جمعیت داشتند آمارشان نهایتا 33 درصد بود اما این آمار در ایران نزدیک به 75 درصد آن هم در فاصله زمانی ده الی پانزده سال است.

انتشار کتابی در ایران با موضوع کنترل جمعیت
از همان سال که به معاون وزیر ما برای طرح کاهش جمعیت ایران جایزه های متعدد داده شد این طرح برای همه کشورهای اسلامی به عنوان یک الگوی کنترل جمعیت مطرح شد. کتابی که متاسفانه برای سومین بار در ایران در همایش پژوهشکده وزارت علوم رونمایی شد دو سال پیش در آمریکا پخش شده بود نام این کتاب پویایی جمعیت برای کشورهای اسلامی است که یکبار هم در پاکستان و اردن رونمایی شده بود و مهرماه امسال هم در ایران ترجمه و رونمایی شد. سوابق نویسندگان کتاب نشان می‌دهد که بیشتر از اینکه پزشک باشند به بازار کسب و کار تعلق دارند و مشغول کار تجاری هستند ضمن اینکه با بنیادهای صهیونیستی هم در ارتباط می‌باشند. این کتاب مشکل عمده جهان را بیشتر شدن جمعیت کشورهای اسلامی و بیداری اسلامی را هم حاصل این مسئله می داند.
شخصی مثل زیبا ستار که نماینده پاکستان در این جلسات بود رسما اعلام می کند که ایران در این زمینه خیلی موفق بود و ما توفیق نداریم مثل ایران مشکلات را کم کنیم و لذا باید زن ها را به حضور بیشتر در مشاغل توصیه کنیم چراکه زنی که در خانواده حضور نداشته باشد خود به خود جمعیت هم کم می شود. متاسفانه کسانی که از ایران صحبت کردند همان هایی بودند که سال 72 برای کنترل جمعیت جایزه گرفتند.
به دلیل رسوخ سبک زندگی غربی در خانواده‌های ایرانی بیشتر به اشتغال و تحصیل و حضور اجتماعی توجه می‌شود تا اینکه به مسائل درون خانواده توجه شود. اینقدر الگوی مصرف بالا رفته که زندگی‌ها بسیار سخت شده حتی ازدواج سخت شده چه برسد به فرزندآوری و به این آسانی هم فرزندآوری عوض نمی شود پس چرا مردم را به زور به استفاده از داروهایی که انواع بیماری ها را از جمله سرطان  و سکته های قلبی و مغزی به دنبال دارد وادار می‌کنیم. با این فرهنگی که ساخته شده است نمی‌توان جمعیت را افزایش داد.

محتوا همان کنترل جمعیت است
مقام معظم رهبری تاکید داشتند برای افزایش جمعیت و پیشگیری از کاهش آن تا سقف 150 میلیون نفر نباید برنامه کنترل جمعیت اعمال شود و اگر می خواهد باشد بعد از رسیدن به 150 میلیون برنامه کنترل جمعیت را اعمال کنیم اما ما هنوز همه برنامه های تنظیم خانواده را در دستور کار داریم. برنامه وزارت بهداشت که به شهرستان ها ابلاغ شده با بودجه بیشتر از گذشته باز هم کنترل جمعیت را به وسیله دارو و به نام بهداشت و باروری سالم و سلامت مادر و کودک دنبال می‌کند - اسمش بسیار مطلوب است - ولی عملش همان عمل تنظیم خانواده و کنترل جمعیت است. در این همایش که توسط پژوهشکده وزارت علوم برگزار شد اقرار می کنند که از سال 64 خانه های بهداشت برای کنترل جمعیت ایجاد شد نامش خانه بهداشت بود اما رسالت اصلی‌اش کنترل جمعیت بود.
همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند همه باید بیایند و جبران کنند و این الگوی مدیریتی را پیاده کنند، برخی از مسئولین هم اگر اشتباهی کردند جای جبران است اما اگر نه تنها جبران و عذرخواهی و توبه ای وجود ندارد بلکه در مقابل این طرح مقاومت هم می‌کنند و کار به همان شکل گذشته ادامه پیدا می کند این مردم هستند که از مسئولین محترم و نمایندگانشان در مجلس سوال دارند که بعد از 17 ماه از صحبت های مقام معظم رهبری چه کردید. مجلس قانونی را می‌خواهد تصویب کند که اسم خوبی دارد، قانون افزایش جمعیت و پیشگیری از کاهش نرخ باروری» اما محتوا180 درجه استحاله شده است. این قانون سعی می کرد با سه بند از کاهش جمعیت پیشگیری کند و یک بند هم برای افزایش جمعیت در نظر گرفته شده بود. این قانون هم ابعاد فرهنگی را در نظر داشت و هم اجرایی و اقتصادی و حمایتی که شامل بیمه ها، مسکن و کمک هزینه های متعدد بود اما چیزی که الان در دستور کار مجلس است تقویت روند گذشته است. در ماده یک آمده که جراحی به منظور عقیم سازی اگر با تهدید سلامت همراه نباشد ممنوع نیست. هر پزشکی در لحظه اول می گوید من این عمل را برای سلامت تهدید تشخیص ندادم بنابراین همه عقیم سازی ها آزاد شد. در ضمن مجازات این را هم در حد یک تذکر شفاهی بعد تذکر کتبی و بعد بستن مطب تعیین کردند. اما این مجازات‌ها اصلا بازدارنده نیست. وقتی آقا می فرمایند گناه و خطای مسئولان باید جبران شود و خودشان به عنوان اولین نفر پیشقدم می شوند چرا این قانون بر خلاف فرمایش رهبر انقلاب و سیاست های مصوب در شورای عالی، رویه قبلی را استمرار می دهد!
بند 4 این قانون، برنامه سلامت مادران را دنبال می‌کند که از چهل سال پیش یک الگوی تمام نمای غربی است الان آن چیزی که در وزارت بهداشت عمل می شود خلاف سیاست‌های جمعیتی نظام است البته وزیر محترم بسیار انسان شریف و بزرگواری هستند و به سیاسیت‌های جمعیتی نظام معتقدند و امسال در روز جمعیت فرمودند که باید هر کاری که قبلا کرده بودیم حالا باید برعکس آن را انجام دهیم اما زیرمجموعه‌های میانی وزارت بهداشت همان روند گذشته را ادامه می‌دهند.
اصلاح قوانین، فرهنگ‌سازی، حمایت‌های اقتصادی سه عامل حل بحران
همانطور که با تصویب قانون در سال 72 اعلام کردند هر کسی که بچه سوم به بعد داشته باشد به آنها دفترچه بهداشتی نمی دهیم الان هم باید با استفاده از قانون و ظرفیت‌های قانونی این مسئله را حل کنیم اما در همایش اخیر مسئول گرداننده اصلی آن می گوید کسی حق ندارد با تحکم به مردم بگوید چگونه فرزندآوری کنند.
این دقیقا کلام استراتژیست های امریکایی است که «رهبر ایران نقشه راه ما را کشف کرد» و انقلاب دیگر را ایشان کلید زدند، آنها می‌گویند ما باید هزینه های زندگی را بالا ببریم که می بینیم از همان سال 91 به بعد مسئله سکه و ارز مهمترین مسئله روز و شب مردم می‌شود.
نسخه کسینجر در هتل اسپیناس
اجلاس تهران، بعد از آن اجلاس یزد و یک اجلاس بین المجالس با محوریت محیط زیست در هتل اسپیناس که در آنجا بزرگترین مشکل محیط زیست افزایش جمعیت مطرح شد اینها همه نشان می دهد کهیک حلقه به هم پیوسته ای از سیاست های غرب در ایران حمایت می‌کند. کسینجر می گوید 4 میلیارد باید از روی کره زمین برداشته شود تا به تعادل برسد و آنها هم شرقی  ها هستند چراکه غربی ها 12 درصد و شرقی ها بالای 88 درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند. ابتدا ما را به عنوان محور شرارت و تروریسم در منطقه معرفی می‌کنند و بعد هم تمام قتل ها در منطقه خاورمیانه را به ایران منسوب می‌کنند، بعد گروه‌های داعش و تکفیری‌ها را ایجاد می‌کنند یعنی دقیقا همان کاری که با سرخ پوست ها کردند از یک طرف با عقیم سازی و از طرف دیگر با فرهنگ‌سازی آنها را منقرض کردند به نحوی که هنوز بچه‌ها فکر می کند سرخ پوست‌ها آدم خوار هستند. در مورد مسلمان هم به همین شکل تا اینکه در دنیا جا بیافتد هر برخوردی با مسلمانان کردند مردم بگویند حق شان بود.
سیر کلی جمعیت هنوز کاهشی است و هنوز به صفر نرسیدیم اما به دلیل رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت بسیار خوبی بین جوانان مومن شروع شده و درصد کمی در آمار امسال نسبت به پارسال بهبود داشتیم. ما توقع داریم موانع سر راه جوانان از جمله موانع قانونی رفع شود چراکه در زمینه فرهنگ‌سازی کارهایی خوبی بین دانشگاهیان و حوزوی‌ها در حال انجام است. علاوه بر اصلاح قوانین و فرهنگ سازی سومین مسئله حمایت های اقتصادی است.
چرا قانون اجرا نمی شود؟
برنامه‌ی عملی سال 91 در دولت با امضای 16 وزیر و رئیس دستگاه تصویب شد و برایش بودجه هم در نظر گرفته شد اما تاکنون اجرایی نشده است. چرا مرخصی زایمان مادری که از شش ماه به نه ماه افزایش پیدا کرد و در مجلس هم تصویب شد توسط دستگاه ها رد می شود؟ وقتی مادر سر شش ماه بیاید سر کارش ناگهان می‌بیند کارمند جدید جایگزینش شده است. من معتقدم اولین کار برداشتن سدهای قانونیست؛ قانونی که مانع رشد جمعیت باشد باید برداشته شود قانون باید مطابق سیاست های نظام باشد، مصوبات شورای انقلاب فرهنگی به فرموده مقام معظم رهبری لازم الاجرا و حضرت امام فرمودند مثل قانون باید با آن برخورد شود. از خرداد سال 91 باید این کار انجام می شده ولی هنوز اجرا نشده و حتی قانون سال 72 هم لغو نشده است. قانونی که مادر را محدود می کند به فقط سه فرزند و فرزند چهارم را مستلزم مجازات می‌داند چرا هنوز وجود دارد؟ در صدا و سیما هنوز انواع تبلیغات تک فرزندی را مشاهده می‌کنید، پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ هر کدام یک فرزند دارند؛ تبلیغات به صورت وسیعی ادامه دارد. وقتی فرصت باروری برای خانمی که خداوند از ده سالگی تا 50 سالگی مقدر کرده با افزایش سن ازدواج محدود به ده سال می‌شودیعنی خودمان راه ازدواج و فرزندآوری را بستیم و این آسیب‌های جمعیتی بسیاری را به دنبال دارد.


منبع:‌آدینه تهران

۱۳۹۳/۸/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
0
0
۱۳۹۳/۸/۱۸
سلام تمام اين فتنه ها از موسسه جامعه جمعيتي وزارت علوم است چرا کسي پي گير نيست.شماره دکتر عباسي رييس موسسه 09123106675
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...