نسخه چاپی

نماینده ارشد كنگره:

"برنامه هسته‌ای ایران باید تعطیل شود"

عکس خبري -"برنامه هسته‌اي ايران بايد تعطيل شود"

رئیس كمیته فرعی امور خاورمیانه و شمال آفریقا در مجلس نمایندگان در بیانیه‌ای در واكنش به اظهارات رئیس جمهور كشورش گفت كه وی واقعیت‌های توافق هسته‌ای با ایران را درك نمی‌كند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، «ایلنا روز ـ لتینن»، رئیس کمیته فرعی امور خاورمیانه و شمال آفریقا در مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به اظهارات روز چهارشنبه باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ بیانیه‌ای صادر کرد.

خانم لتینن در این بیانیه که روی وب‌سایت رسمی مجلس نمایندگان آمریکا قرار گرفت ضمن اشاره به بخشی از اظهارات روز چهارشنبه اوباما که گفته بود وی عدم توافق را به توافق بد ترجیح می‌دهد گفت که رئیس جمهور آمریکا لازم است مستلزمات یک توافق هسته‌ای خوب را تعریف کند.

این نماینده ارشد کنگره با بیان اینکه در بیانات رسمی مقامات کاخ سفید تا کنون نشانه‌ای از جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح‌های اتمی دیده نمی‌شود مدعی شد که آنها تنها به دنبال به عقب انداختن زمان دست‌یابی ایران به توانایی گریز هسته‌ای کامل هستند.

رئیس کمیته فرعی امور خاورمیانه نوشت: «رئیس جمهور از سازو کارهای نظارتی قابل راستی‌آزمایی سخن می‌گوید اما واقعیت این است که ما راهی برای نظارت کامل بر فعالیت‌های هسته‌ای آن یا راستی‌آزمایی دقیق آن نداریم.»

وی تأکید کرد تنها راه راستی‌آزمایی فعالیت‌های هسته‌ای ایران این است که برنامه هسته‌ای ایران کاملاً تعطیل شود: «تنها راه برای تأیید اینکه ایران در حال انجام فعالیت‌های هسته‌ای غیرقانونی نیست این است که این برنامه به طور کامل تعطیل شود. بسیاری از ما در کنگره بر این باوریم که تنها توافق هسته‌ای قابل قبول با ایران توافقی است که به موجب آن ایران تمامی فعالیت‌های غنی‌سازی خود را متوقف کند و زیرساخت‌های هسته‌ای خود را از بین ببرد.

۱۳۹۳/۸/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...