نسخه چاپی

وارونگی و افزایش آلودگی هوا در هفته آینده

مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیك و هم دیدی پژوهشكده هواشناسی و علوم جو گفت: بارندگی های چند روز اخیر بسیار رضایت بخش بود اما تا یك هفته آینده هوای پایتخت پایدار خواهد بود از این رو در نیمه اول هفته جاری شاهد روند افزایشی آلودگی هوا و وارونگی دما خواهیم بود.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو گفت: بارندگی های چند روز اخیر بسیار رضایت بخش بود اما تا یک هفته آینده هوای پایتخت پایدار خواهد بود از این رو در نیمه اول هفته جاری شاهد روند افزایشی آلودگی هوا و وارونگی دما خواهیم بود.

مجید آزادی اظهار کرد: نقشه های هواشناسی سامانه بارشی جدیدی را تا هفته آینده نشان نمی دهد از این رو شاهد افزایش پایداری هوا خواهیم بود.

وی ادامه داد: همچنین سرد شدن هوا نیز زمینه را برای بروز پدیده وارونگی دما فراهم می کند از این رو از روز پنجشنبه در تهران پدیده وارونگی دما خواهیم داشت، اما به علت اینکه اکنون هوای تهران در شرایط پاک قرار دارد و بسیاری از شهروندان نیز خارج از شهر به سر می برند عملا در روزهای پنجشنبه و جمعه هوا آلودگی چندانی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه این روند در روز جمعه نیز ادامه دارد، افزود: از صبح شنبه - 17 آبان ماه - که تردد خودروها و فعالیت های صنعتی افزایش می یابد، زمینه برای بروز آلودگی هوا فراهم می شود و پدیده وارونگی را در اوایل صبح خواهیم داشت.

آزادی گفت: پیش بینی ها نشان می دهد تهران در روزهای پنجشنبه و شنبه - 15 و 17 آبان ماه - دمای منفی یک درجه را تجربه کند که این کاهش دما به همراه افزایش فعالیت های شهری پدیده وارونگی دما را به همراه خواهد داشت.

مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو افزود: سرعت کنونی باد در تهران 4 متر بر ثانیه (14 کیلومتر بر ساعت) و میزان دید افقی بیش از 10 کیلومتر و رطوبت نسبی نیز 65 درصد است.

وی اظهار کرد: هوای کنونی تهران قسمتی ابری و با بیشینه دمای 12 درجه سانتیگراد اعلام شده است.

۱۳۹۳/۸/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...