نسخه چاپی

جزئیات تجهیز كلاس‌های درس به تبلت

رئیس مركز فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ ورود تبلت به كلاس‌های درس در هر سه دوره تحصیلی مدنظر است كه یك كلاس درس توسط آموزش‌وپرورش و یك كلاس درس نیز توسط مدرسه با مشاركت اولیاء تجهیز می‌شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ ورود تبلت به کلاس‌های درس در هر سه دوره تحصیلی مدنظر است که یک کلاس درس توسط آموزش‌وپرورش و یک کلاس درس نیز توسط مدرسه با مشارکت اولیاء تجهیز می‌شود.

خسرو نظری در پاسخ به این پرسش که آیا طرح ورود تبلت به مدارس اجرا می‌شود؟ اظهار داشت:‌ بخشنامه ورود تلبت به مدارس ارسال‌ شده است و با اعتبار در نظر گرفته شده در استان‌های مختلف کشور این طرح اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح ورود تبلت به مدارس کشور امسال به صورت پایلوت اجرا شد و این طرح در هر استان در 3 مدرسه در حال اجراست، افزود: ورود تبلت به کلاس‌های درس در هر سه دوره تحصیلی مدنظر است و در هر دوره یک کلاس درس توسط آموزش و پرورش تجهیز و یک کلاس درس نیز توسط مدرسه با مشارکت اولیاء به تبلت مجهز می‌شود.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تبلت یکی از پایه‌های هوشمندسازی مدارس است و آن را وسیله آموزشی می‌دانیم البته مدارس باید توجه داشته باشند که دریافت هزینه از خانواده‌ها بابت ورود تبلت به کلاس‌های درس به هیچ عنوان نباید اجباری باشد.

نظری درخصوص هوشمندسازی مدارس نیز عنوان کرد:‌ هم‌اکنون 72 هزار کلاس درس و 36 هزار مدرسه هوشمند در کشور وجود دارد همچنین در تلاش هستیم تا در هر مدرسه دو کلاس درس را هوشمند کنیم.

وی گفت:‌ طرح هوشمندسازی مدارس به طور کامل متوقف نشده است و اگر اعتبار لازم تامین شود این روند ادامه می‌یابد. هم‌اکنون هوشمندسازی مدارس با مشارکت اولیا انجام می‌شود اما این نکته نیز باید مورد توجه باشد که الزام خانواده‌ها برای هوشمندسازی مدارس ممنوع است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: هوشمندسازی مدارس متوقف نشده اما به علت محدودیت‌های اعتباری، روند آن کند شده است. امسال در تلاش هستیم با اعتباراتی که از آموزش و پرورش و سازمان فناوری ارتباطات تامین می‌شود، این طرح در سطح کمی و کیفی به‌صورت گسترده اجرا شود.

نظری خاطرنشان کرد: برخی از مدارس به گورستانی از تجهیزات تبدیل شدند و نتوانستیم از امکانات موجود نیز استفاده حداقلی کنیم، باید توجه داشت که ضمن هوشمندسازی مدارس باید به آموزش نیروی انسانی نیز توجه شود.

۱۳۹۳/۸/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...