نسخه چاپی

ثروتمند ترین مرد آسیا 60 فروند هواپیما می‌خرد

سر خط مهم ترین عناوین اقتصادی دنیا در 24 ساعت گذشته منتشر شد.

به گزارش نما به نقل از مهر، سر خط مهمترین عناوین اقتصادی دنیا در 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است:

رویترز: قیمت نفت خام دریای برنت به 82 دلار در هر بشکه سقوط کرد. از سویی، افزایش نگرانی‌ها در بازار جهانی نفت به دلیل کاهش تقاضای نفت از چین به عنوان یکی از مصرف کنندگان بزرگ است و از سوی دیگر، پیشی گرفتن عرضه بر تقاضا است.

بی بی سی : انگلیس با کاهش رشد اقتصادی در بخش خدمات در ماه اکتبر مواجه شد که این موضوع در مقایسه با ماه سپتامبر 2.5 دهم درصد کاهش نشان می‌دهد.

خبرگزاری فرانسه : ثروتمند ترین مرد آسیا "لیکا شینگ " از هنگ کنگ خواهان خرید 60 فروند هواپیمای جت مسافربری به ارزش 2.5 میلیارد دلار است.

ترید عربیا : صادرات نفت عراق در ماه اکتبر کاهش یافت و به متوسط 2.461 میلیون بشکه در روز رسید در حالی که صادرات ماه قبل از آن به ‌طور متوسط 2.540 میلیون بشکه در روز بود.

رویترز : سهام بازارهای آسیایی در پی نوسان قیمت نفت و همچنین پایین آمدن بازار سهام آمریکا، تنزل کرد.

خبرگزاری فرانسه : در حالی که آلمان درصدد خاتمه دادن به فعالیت چند راکتور قدیمی است، با سیل عظیمی از شکایات توسط شرکت‌های تولید نیروی برق به منظور پرداخت میلیاردها یورو غرامت به آنها مواجه شده است.

عرب نیوز : کشورهای عربی حوزه خلیج فارس سالانه بیش از 160 میلیارد دلار، یارانه انرژی پرداخت می کنند، یعنی 10 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را بابت یارانه سوخت و برق پرداخت می‌کنند.

رویترز : قطر به عنوان اولین کشور خاورمیانه که تبدیل به کانون تجارت با پول چین "یوان " شده، وابستگی کشورهای صادرکننده نفت در حوزه خلیج فارس را به دلار کاهش خواهد داد.

راشاتودی : ایرلند به عنوان تنها کشور عضو اتحادیه اروپا است که در سال جاری میلادی از رشد اقتصادی 4.6 دهم درصدی برخوردار بوده، یعنی از سریعترین رشد اقتصادی در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا برخوردار است.

خبرگزاری فرانسه : پیش بینی رشد اقتصادی فرانسه در سال‌های 2015-2014 ضعیف خواهد بود و کسری بودجه این کشور در سال 2016 میلادی به 4.7 دهم درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید.

بیزینس ورد : صندق بین المللی پول اعلام کرد: در مورد اعمال سیاست ریاضت اقتصادی در سال‌های 2011-2010 میلادی ، اشتباه کردیم.

خبرگزاری ایشیا : سفارشات در بخش تولیدات صنعتی در آمریکا 10 درصد کاهش یافته و همچنین صنعت هواپیمایی این کشور در بخش سفارشات با تنزل روبرو شده است.

خبرگزاری فرانسه : سرعت رشد اقتصادی در اندونزی در سه ماهه سوم سال میلادی جاری به 5.12 دهم درصد رسید که در پنج سال اخیر به پایین ترین حد خود رسید.

WTO : سازمان تجارت جهانی از 20 کشور پیشگام در اقتصاد جهان موسوم به گروه 20 درخواست کرد به منظور برداشتن موانع تجارت که از سال 2008 به عنوان سدی برای اقتصاد جهانی پدیدار شده، دست به کار شوند و شاهد از سرگیری رشد اقتصادی در دنیا باشیم.

بلومبرگ : در حالی کمتر از سه هفته به نشست اوپک در وین باقی مانده که گمانه‌زنی هایی بر تصمیم اوپک بر کاهش تولید نفت به گوش می‌خورد.

۱۳۹۳/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...