نسخه چاپی

علاقه كاریكاتوریست برزیلی برای دیدن مرقد امام خمینی(ره)

عکس خبري -علاقه کاريکاتوريست برزيلي براي ديدن مرقد امام خميني(ره)

دبیر جشنواره «كارتون وكاریكاتور غزه» از حضور كارلوس لتوف كاریكاتوریست برزیلی در مراسم افتتاحیه این جشنواره در ایران و همچنین علاقه او برای بازدید از مرقد امام راحل خبر داد.

به گزارش نما، سید مسعود شجاعی طباطبایی دبیر جشنواره «کارتون و کاریکاتور غزه» در گفتگو با مهر با اعلام این خبر گفت: کارلوس لتوف کاریکاتوریست برزیلی شناخته شده بین المللی روز 18 آبان ماه به ایران می آید و در مراسم افتتاحیه جشنواره «کارتون وکاریکاتور غزه» نیز حضور خواهد داشت.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاهی از آثار کاریکاتور او در پاریس بیان کرد: کارلوس لتوف این روزها نمایشگاهی از آثار ضد صهیونیستی خود را در شهر پاریس فرانسه برپا کرده است که اکنون در این کشور به سر می برد و پس از آن به ایران خواهد آمد.

کارلوس لتوف کاریکاتوریست برزیلی

شجاعی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به علاقه مندی کارلوس لتوف به بازدید از مرقد امام خمینی (ره) اظهار کرد: کارلوس لتوف به امام راحل بسیار علاقه مند است و به همین دلیل از ما خواسته بود که زمانی را برای او اختصاص دهیم تا در روزهای حضورش در ایران بتواند از مرقد مطهر امام راحل بازدید کند.

کارلوس لتوف کاریکاتوریست برزیلی

او درباره علاقه مندی این کاریکاتوریست برزیلی به امام راحل توضیح داد: کارلوس لتوف کاریکاتورهای بسیاری را درباره تهدیدات حمله نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران دارد و بسیاری از آثارش موضوعات سیاسی و ظلم ستیزانه دارد.

شجاعی تأکید کرد: در زمان برگزاری «جشنواره کاریکاتور هولوکاست» وی نیز آثاری را در این زمینه کار کرده بودند که همین باعث شد از سوی روزنامه «هاآرتص» رژیم صهیونیستی به مرگ محکوم شود.

شجاعی با یادآوری این خاطره ادامه داد: زمانی که از سوی رسانه های رژیم صهیونیستی خبر محکوم شدن لتوف به مرگ منتشر شد، بسیاری از کاریکاتوریست های برزیلی در همراهی با او اعلام کردند که اسم آنها نیز در لیست محکومان به مرگ قرار گیرد.

وی افزود: کارلوس لتوف از جمله خط شکنان ما در زمینه هنر کاریکاتور علیه رژیم صهیونیستی و در دفاع از مردم فلسطین است که برخلاف همه این تهدیدات بین المللی با پایمردی ایستادگی کرده و همچنان آثارش را در حمایت از مظلومان منتشر می کند.

کارلوس لتوف کاریکاتوریست برزیلی

شجاعی طباطبایی، محتوای اغلب آثار این هنرمند برزیلی را سیاسی ذکر کرد و ادامه داد: او با توجه به آثاری که در حمایت از مردم فلسطین کار کرده است، به کرانه باختری هم رفته و دیدن جنایات رژِیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین او را در خلق آثارش مصمم تر کرده است.

کارلوس لتوف در سال 1968 در ريدوژانيرو برزيل متولد شده است و آثارش در رسانه های دنیا چاپ و منتشر شده است. معروف‌ترين آثار او مجموعه‌اي است با عنوان «همه ما فلسطيني هستيم» که در این آثار ظلم رژیم صهیونیستی بر مردم فلسطين را با رفتار ظالمانه نازي‌ها با يهوديان مقايسه مي‌کند.

نمایشگاه آثار جشنواره «کارتون وکاریکاتور غزه» روز 19 آبان ماه ساعت 15 در فرهنگسرای اندیشه گشایش خواهد یافت و به طور همزمان این آثار به صورت مجازی در سایت خانه کاریکاتور ایران و جشنواره هنر مقاومت نیز قابل دیدن است.

همچنین قرار است که نمایشگاهی انفرادی از آثار کارلوس لتوف با همین موضوع نیز در کنار نمایشگاه اصلی برپا شود.

۱۳۹۳/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...