نسخه چاپی

شكست هلند نخستین شگفتی جام چهاردهم

دانمارك موفق شد با برتری یك بر صفر مقابل هلند اولین شگفتی رقابت های یورو 2012 را خلق كند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در نخستین دیدار گروه B رقابت های یورو 2012، دو تیم هلند و دانمارک در ورزشگاه متالیست خارکیف اوکراین به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه در پایان با برتری یک بر صفر دانمارک به پایان رسید.

در این مسابقه، هلندیها بازی را بهتر شروع کردند و تیم مسلط میدان بودند. در دقیقه 5، شوت محکم ابراهیم آفلای از بالای دروازه دانمارک راهی اوت شد. دو دقیقه بعد، فان پرسی درون محوطه جریمه دانمارک صاحب توپ شد اما ضربه آرام او نیز از فاصله کمی به بیرون رفت.

در دقایق بعدی بازیکنان هلند فشار زیادی روی دروازه دانمارک وارد کردند اما کم دقتی آفلای، فان پرسی و روبن در زدن ضربات نهایی موجب شد که دروازه دانمارک بسته بماند. البته نمی توان از عملکرد خوب اندرسن دروازه بان دانمارک چشم پوشی کرد که با واکنشهای خوب خود مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.

در دقیقه 24، بازیکنان دانمارک روی یک ضد حمله صاحب موقعیت مناسبی شدند. کروندلی مهاجم دانمارک درون محوطه جریمه صاحب توپ شد و پس از فریب دادن مدافع هلند، توپ را از زاویه بسته وارد دروازه این تیم کرد تا دانمارک بر خلاف جریان مسابقه با یک گل پیش بیفتد.

پس از این گل، هلندی ها تا دقایقی نتوانستند به بازی برگردند اما در 10 دقیقه پایانی نیمه نخست مجددا حملات زیادی روی دروازه دانمارک ترتیب دادند. در دقیقه 36، آرین روبن از پشت محوطه جریمه به سمت دروازه دانمارک شوت زد که توپ او به تیر دروازه برخورد کرد. در آخرین دقایق نیمه نخست نیز فان پرسی در موقعیت تک به تک با اندرسن قرار گرفت اما دروازه بان دانمارک مانع باز شدن دروازه شد تا دو تیم با برتری یک بر صفر دانمارک به رختکن بروند.

در نیمه دوم، فشار بازیکنان هلند برای جبران گل خورده ادامه یافت. در دقیقه 49، دروازه بان دانمارک یک بار دیگر مقابل ضربه فان پرسی مقاوم کرد. دو دقیقه بعد، فان بومل با یک شوت محکم توپ را روانه دروازه دانمارک کرد اما باز هم اندرسن بود که با یک واکنش خوب، توپ را به کرنر فرستاد. در دقیقه 52 نیز شوت زمینی آفلای به صورت مماس با تیر عمودی دروازه دانمارک راهی اوت شد.

پس از آن، دانمارکیها از لاک دفاعی خارج شدند و خود را به نزدیکی دروازه هلند رساندند. در دقیقه 54، پولسن پس از دریبل کردن چند مدافع هلند، پاس رو به عقب داد اما مدافعان هلند قبل از مهاجمان دانمارک به توپ رسیدند. در دقیقه 63، اسنایدر به یک سانتر خوب، آرین روبن را در صاحب موقعیت کرد اما ضربه سر مهاجم هلند با فاصله کمی به بیرون رفت.

در دقیقه 71، فان مارویک سرمربی هلند دو تعویض همزمان در ترکیب تیمش انجام داد تا به توان هجومی نارنجی پوشان اضافه شود. دی یونگ جای خود را به فان در فارت داد و هونتلار بهترین گلزن هلند در بازی های مقدماتی به جای آفلای وارد زمین شد.

در دقیقه 88 درون محوطه جریمه دانمارک توپ به دست یکی از مدافعان این تیم برخورد کرد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت که این موضوع با اعتراض هلندی ها مواجه شد. در وقت های باقی مانده مسابقه، دانمارکی ها موفق شدند به خوبی دفاع کرده و با موفقیت از تک گل نیمه اول خود صیانت کنند. به این ترتیب، دانمارک با این پیروزی سه امتیازی شد و موقتا به صدر جدول گروه B رسید.

در دیگر دیدار این گروه تا دقایقی دیگر دو تیم آلمان و پرتغال مقابل یکدیگر صف آرایی خواهند کرد.

محل برگزاري مسابقه: ورزشگاه متالیست خارکیف اوکراین

هوا: آفتابی، 27 درجه سانتي‌گراد، رطوبت 65 درصد

داور: دمیر اسکومینا (اسلونی(

تركيب دو تيم:

هلند: استکلنبرگ، فان در ویل (دریک کویت 85)، هایتینگا، ولار، ویلمز، فان بومل، دی یونگ (فان در فارت 71) ، اسنایدر، روبن، فان پرسی، آفلای (هونتلار 71)

دانمارک: اندرسون، کجار، اگر، پولسن، یاکوبسن، کوئیست، اریکسن (شون 74) ، زیملینگ، کروندلی، رومدال (میکلسن 84)، بنتندر

مالكيت توپ: هلند 53 درصد - دانمارک 47 درصد

۱۳۹۱/۳/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...