نسخه چاپی

على پروین ٣٦ سال جوان‌تر روى بوم نقاشى

اسطوره فوتبال درباره نقاشى‌ خود چه گفت؟

نمایشگاه نقاشى‌هاى آناهیتا درگاهى توانست براى نخستین بار على پروین، اسطوره فوتبال ایران را راهی یك نمایشگاه كند.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، «مرز پرگهر» عنوان سومين نمايشگاه انفرادى آناهیتا درگاهی، همسر محمد پروين است كه در آن ١٥ اثر با تكنيك‌هاى رنگ روغن و میکس اکریلیک بر روی بوم ارائه شده است.

علی پروین پس از بازدید از نمایشگاه عروسش، در مورد آثار او گفت: «اولین بار است که به بازدید از نمایشگاه نقاشی می‌آیم، از دیدن نقاشی‌های عروسم بسیار لذت بردم.»

او در مورد اثری که در گاهی از او به تصویر کشیده است، توضیح داد: «این اثر مربوط به بازی مقدماتی جام جهانی است که تیم ایران با شکست استرالیا به جام جهانی راه یافت. من از این بازی تنها عکس کوچکی در روزنامه به یادگار دارم، بسیار خوشحالم که نقاشی با این ابعاد بزرگ از این عکس کوچک می بینم. به نظرم نقاشی این صحنه از عکس آن خيلى بهتر شده است.»

على پروين بيش از دو ساعت در گالرى شكوه ماند و با انبوه بازديدكنندگان آثار عروسش در كنار تابلوى نقاشى اش عكس يادگارى گرفت.

علی پروین و آناهیتا درگاهی

درگاهی در مورد اثری که در آن پدر همسرش، علی پروین را به تصویر کشیده است گفت: «علی پروین از اسطوره‌های فوتبال ایران هستند که با به تصویر کشیدن صحنه ای از بازی فوتبال که در آن خوش درخشیدن سعی در زنده نگاه داشتن یاد آن در ذهن مخاطبان دارم.»

او علاوه بر علی پروین، پرتره‌هایی از محمد مصدق و فروغ فرخزاد را نقاشی کرده و معتقد است: «این اشخاص جزو اسطوره‌های ایران زمین به شمار می‌آیند و با به تصویر کشدن آنها سعی دارم یادشان را گرامی بدارم تا هیچگاه به فراموشی سپرده نشوند.»

او تحت تاثیر اتفاقات و حوادث اخیری که در رابطه با اسید پاشی در اصفهان روی داده است، در این نمایشگاه اثری ارائه داده که در آن چهره چند زن تلفیق شده است، در این نقاشی، سه تار ساز ایرانی در حال نواختن ناله زندگی است و کلاغ بزرگی بالای سر این زنها قرار دارد.

علی پروین، آناهیتا درگاهی و محمد پروین

در اين نمايشگاه، محمد پروین، همسر آناهیتا درگاهی هم حاضر بود ، او با ذكر اين نكته كه اين نخستين نمايشگاه همسرش بعد از ازدواج است ، در مورد آثار درگاهى گفت: «بیش از یک سال است که همسرم بر روی این آثار متمرکز است. به نظرم آثاری که در این نمایشگاه ارائه شده بسیار زیبا هستند. همسرم از کودکی به نقاشی علاقمند بوده و تلاش فراوانی در این زمینه داشته است، من هم سعی دارم کمک کنم تا در راهی که قرار دارد پیشرفت کند و به موفقیت برسد.»

نمایشگاه نقاشی های «مرز پر گهر» تا چهارشنبه ٢١ آبان در گالری شکوه واقع در بلوار اندرزگو، خیابان شهید سلیمی، کوچه امیر نوری، پلاک 19 دایر است و علاقمندان می‌توانید هر روز از ساعت 4 تا 8 عصر از این آثار دیدن کنند.

۱۳۹۳/۸/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...