نسخه چاپی

تاثیر دوربین‌ها بر كاهش تخلفات

معاون وزیر راه گفت: در ۶ ماه نخست امسال تخلفات سرعت غیرمجاز 9.3 درصد بوده در حالی كه این آمار در ۶ ماه سال گذشته 12.5 درصد بوده كه نشان از نقش مثبت سیستم هوشمند در كاهش تخلفات سرعت است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا داود کشاورزیان معاون وزیر راه در کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی که حول محور بررسی عملکرد 6 ماهه اول 93 و اتخاذ تصمیمات طرح زمستانی برگزار شده بود اظهار داشت: شاید یک دلیل کاهش تلفات جاده‌ای استفاده از دوربین سطح تخلف سرعت بود که از اوایل امسال آغاز شد و البته در مرداد و شهریور ماه فعال‌تر شدند و این اطلاع‌رسانی باعث شد که تفاوتی را در میزان حوادث و تلفات جاده‌ای شاهد باشیم.

معاون وزیر راه گفت: در 6 ماهه نخست امسال تخلفات سرعت غیرمجاز 9.3 درصد است که این عدد در 6 ماهه سال گذشته 12.5 درصد بوده است.

وی با بیان این مطلب که استفاده از دوربین نقش جدی در کاهش تخلفات داشته است گفت: با پیمانکار مذاکراتی داشتیم تا بتوانیم راههای شریانی را به سیستم هوشمند مجهز کنیم و تعداد را به 2200 برسانیم در حالی که الان 400 دوربین فعال است و قرار است ظرف دو سال آینده 34 هزار کیلومتر را تحت پوشش قرار دهیم.

کشاورزیان با بیان این مطلب که یک دوره 8 ساله پیش‌بینی شده گفت: بالغ بر 900 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است که برای خرید، نگهداری و ... پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاد‌ه‌ای تصریح کرد: خوشبختانه امسال بودجه‌ها زودتر به استانها ابلاغ شد و در 7 ماهه نخست بالغ بر 6 میلیون و 650 تن روکش آسفالت در 8000 کیلومتر جاده‌های کشور انجام شد همچنین خط‌کشی، نصب علایم، تابلو، روشنایی و ... نیز انجام شده است.

معاون وزیر راه خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که با ارتقای ایمنی جاده‌ها بتوانیم سهم راه در حوادث و سوانح را به صفر برسانیم.

۱۳۹۳/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...