نسخه چاپی

كلاهبرداری با شگرد تحویل دارو +عكس

عکس خبري -کلاهبرداري با شگرد تحويل دارو +عکس

یك مجرم جوان با شگردی جدید و در قالب تحویل داروهای گران قیمت از طعمه‌های خود كلاهبرداری می‌كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، در روز 11 تیر امسال فردی با مراجعه به کلانتری 175 باقرشهر به مأموران اعلام کرد که به شیوه تلفنی و هنگام تحویل دادن یک بسته محتوی دارو مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور شعبه 101 دادگاه عمومی و انقلاب کهریزک ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در روز 10 تیر شخصی بنام مصطفی فراهانی با آژانس کرایه اتومبیل ( آژانس ) تماس گرفت و برای چند ساعت درخواست ماشین کرد؛ از آنجائیکه نوبت من بود، بنده به نشانی یک آدرس در منطقه باقرشهر – خیابان کاشانی حرکت کردم.

در مسیر رفتن به سمت خیابان کاشانی بودم که آقای فراهانی با بنده تماس گرفت و عنوان داشت که قرار است تا داروی گران قیمتی را تحویل گرفته و برای او برسانم ؛ پس از آن درخواست کرد تا مبلغ 110 هزار تومان از پول دارو را که هنوز تسویه حساب نشده بود را بنده از طرف ایشان پرداخت نمایم تا در زمان تحویل دارو به وی، این مبلغ ( 130 هزار تومان ) را بهمراه پول کرایه ماشین از ایشان تحویل بگیرم.

مالباخته در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در زمان تحویل دارو، راکب جوان یک دستگاه موتورسیکلت به بنده مراجعه کرد و یک بسته حاوی دارو که در داخل ظرف یخ قرار داشت به بنده تحویل داد؛ راننده موتور تأکید کرد که داروی داخل بسته بندی یک داروی گران قیمت و کمیاب است که باید هرچه سریع تر از سوی بیمار تزریق شود؛ پس از آن نیز درخواست تسویه حساب مابقی پول دارو را نمود و بنده نیز بنا به قراری که با آقای فراهانی گذاشته بودم مبلغ 110 هزار تومان را به این شخص پرداخت کردم.

مالباخته در خصوص نحوه اطلاع از کلاهبرداری نیز به کارآگاهان گفت: پس از گرفتن بسته حاوی دارو، به نشانی محل تحویل دارو در سیدخندان – خیابان دبستان مراجعه کردم اما هرچه به دنبال آدرس و نشانی دقیق محل گشتم، چنین محلی را پیدا نکردم؛ با تلفن آقای فراهانی تماس گرفتم اما ایشان پاسخگوی تماس های بنده نبود و تلفن همراهش خاموش بود.

با آژانس تماس گرفتم و آنها نیز پس از بررسی سوابق دفتر آژانس اعلام کردند که آقای فراهانی از مشترکین ثبت نام شده آژانس نیست ؛ نهایتا بسته حاوی دارو را باز کرده و متوجه شدم که تمامی اظهارات راکب موتورسیکلت و آقای فراهانی مبنی بر کمیاب بودن و قیمت بالای دارو تنها دروغی برای فریب بنده بوده و داروی داخل بسته از نوع داروهای بسیار رایج و معمولی چند هزار تومانی است.

با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری ، کارآگاهان پایگاه نهم با بررسی سوابق موجود در خصوص نوع کلاهبرداری اطلاع پیدا کردند که دهها فقره کلاهبرداری مشابه دیگر ، بدین شیوه و شگرد ( تحویل بسته ) و عمدتا به بهانه تحویل دارو از رانندگان آژانس خودرو و پیک های موتوری انجام شده است.

با شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان و مراجعه آنها به پایگاه نهم پلیس آگاهی ، کارآگاهان با انجام چهره نگاری اطمینان پیدا کردند که تمامی کلاهبرداری ها توسط یک نفر انجام شده و به احتمال بسیار زیاد همین شخص نیز قبل از حضور در محل تحویل دادن دارو به مالباختگان ، در سوی دیگر خود را به عنوان متقاضی دارو اعلام کرده و هویت های فراهانی و ... ، همگی جعلی هستند.

با توجه به شیوه و شگرد استفاده شده در کلاهبرداری ها ، اطلاع رسانی موضوع بهمراه ارائه آموزش های لازم به تعدادی از آژانس های خودرو و همچنین دفاتر پیک های موتوری ارائه شد تا در صورت داشتن تماس های مشابه بلافاصله موضوع را به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ و یا مرکز فوریت های پلیسی 110 و کلانتری مربوطه اطلاع دهند.

در روز 3 آبان شخصی با اتومبیل کرایه .... واقع در منطقه کهریزک تماس گرفته و برای انتقال یک بسته دارو ، درخواست یک دستگاه خودرو می نماید.

با توجه به ارائه آموزش و اطلاع رسانی انجام شده به دفاتر کرایه اتومبیل بویژه در مناطق "کهریزک" و "باقرشهر" ، متصدی آژانس موضوع را از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 به کلانتری 170 کهریزک اعلام می نماید ؛ بلافاصله هماهنگی های لازم انجام و نهایتا راکب یک دستگاه موتورسیکلت ، در ساعت 14 همان روز در "شهرک پیام" دستگیر و به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل می شود.

علی اصغر . ش (30 ساله) پس از مواجه حضوری با تعدادی از مالباختگان (رانندگان آژانس خودرو و پیک های موتوری) ، بلافاصله مورد شناسایی قرار گرفت؛ متهم که با توجه به دلایل و مدارک بدست آمده، چاره ای جز بیان حقیقت نداشت به دهها فقره کلاهبرداری به شیوه و شگرد فوق اعتراف نمود و عنوان داشت که در بسیاری از مناطق شهر تهران، بدین شیوه و شگرد اقدام به کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ کارآگاه حسین زارع ، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری در مناطق مختلف شهر تهران و شناسایی متهم از سوی دهها مالباخته و احتمال افزایش تعداد مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته باشند، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است.

لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در شهرری – خیابان آستانه مراجعه نمایند.

۱۳۹۳/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...