نسخه چاپی

16دانش‌آموز قزوینی راهی بیمارستان شدند

16 دانش آموز مدرسه ابتدایی در شهرك دانش قزوین در اثر گازگرفتگی دچار مسمومیت و روانه بیمارستان شدند.

به گزارش نما به نقل از مهر، روز شنبه دانش آموزان مدرسه ابتدایی در شهرک دانش قزوین که در شش کیلومتری شهر قرار دارد به علت استنشاق گاز منو اکسید کربن مسموم و روانه بیمارستان شدند.

بهتویی رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان قزوین در این باره بیان کرد: پس از تماس یکی از والدین دانش آموزان مبنی بر مسمومیت فرزندش بلافاصله تیم اروژانس راهی مدرسه شد که با اطلاع از مسمومیت تعداد بیشتری از دانش آموزان اتوبوس اورژانس را برای کمک رسانی اعزام کردیم.

وی افزود: 14 تن از دانش آموزان که به دلیل نشت دود ناشی از موتورخانه مسموم شده بودند به بیمارستان ولایت و دو دانش آموز به بیمارستان بوعلی منتقل شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

این مسئول بیان کرد: دودکش موتورخانه به دلیل مشکل فنی عمل نکرده بود و دود پس از تجمع در موتورخانه از طریق سقف کاذب وارد کلاس ها شده و موجب گازگرفتگی تعدادی از دانش آموزان شده بود.

شفیعی مدیرعامل سازمان آتش نشانی هم با تائید این خبر اظهارداشت: سهل انگار در نصب دودکش برای انتقال دود موتورخانه به خارج موجب انتشار گاز co2 در برخی کلاس ها و مسمومیت دانش آموزان مقطع ابتدایی شد که با حضور ماموران آتش نشانی و اورژانس خوشبختانه بموقع برای امدادرسانی به دانش آموزان اقدام شد.

جوانبخت مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین هم در این باره گفت: پیمانکار هنوز موتورخانه این دبستان را تحویل نداده بود و در حال تکمیل کار بوده که روشن شدن مشعل بدون نظارت مسئولان انجام شده و موجب بروز این حادثه شده است.

وی افزود: دودکش اصلی به موتورخانه متصل شده اما دودکش مشعل متصل نشده بود و به همین دلیل تجمع دود در موتورخانه و سپس انتقال به کلاسها مشکل ساز شد.

این مسئول بیان کرد: پس از بروز این حادثه دستور اکید داده ایم تا هیچ موتورخانه ای در فضاهای آموزشی بدون نصب سنسور هشدار دهنده و ناظر فنی موتورخانه برای تائید شروع به کار نکند تا شاهد اینگونه حوادث نباشیم.

هرچند این حادثه با حضور بموقع نیروهای اورژانس ختم به خیر شد اما از مسئولان آموزش و پرورش و مدیران مدارس انتظار می رود در آستانه فصل زمستان ضمن بازدیدفنی از تاسیسات حرارتی از بروز حوادث جلوگیری کنند تا پشیمانی حاصل بی توجهی متولیان امر نباشد و خدای ناکرده خانواده هایی را دچار بحران نکنیم.

۱۳۹۳/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...