نسخه چاپی

۸۴ میلیون آمریكایی خواستار تجزیه ایالات متحده هستند

نویسنده كتاب «ایالات جدایی‌طلب آمریكا» كه از مقامات سابق پنتاگون و كاخ سفید است، در یادداشتی به دلایل چاپ این كتاب پرداخت و تجزیه آمریكا را تنها راه‌حل ممكن برای رفع مشكلات بیشماری خواند كه این كشور با آن درگیر است.

به گزارش نما به نقل از فارس، «داگلاس مک‌کنان» (Douglas MacKinnon) از مقامات سابق کاخ سفید و پنتاگون است که دست کم سه سال را در فرماندهی نیروهای مشترک آمریکا فعالیت کرده است. وی در حال حاضر به عنوان یکی از مفسران برجسته مسائل سیاسی در روزنامه ها و نشریات مهم آمریکا و همچنین برنامه های تلویزیونی و رادیویی به تحلیل مسائل روز دنیا می پردازد. مک‌کنان اخیرا کتابی را با عنوان «ایالات جدایی طلب آمریکا» به تألیف رسانده که حدود یک ماه پیش به بازار عرضه شده است. نام این کتاب از نام «ایالات متحد آمریکا» گرفته شده است.

این مقام سابق پنتاگون در کتاب خود تأکید کرده است که میلیون ها خانواده آمریکایی از نژادهای مختلف و با سوابق گوناگون، درست در زمانی که آمریکا بیش از پیش در زوال مالی و اخلاقی فرو می رود، دیگر امیدی به ادامه روند کنونی اداره آمریکا توسط دولتمردان فعلی این کشور ندارند و معلوم نیست که با نابودی ارزش های اصیل آمریکایی و امنیت مرزها و بسیاری موارد ناگوار دیگر، سرنوشت آمریکا چه خواهد شد.

این کتاب که با بهره گیری از دانش کارشناسان خبره در حوزه کشاورزی، انرژی، زیرساخت، مالی و اقتصادی و بسیاری زمینه های دیگر نوشته شده، به ارائه راهکارهایی برای رفع مشکلات کنونی آمریکا و جایگزین کردن دولت فعلی با یک رویکرد حقوقی و مطابق با قانون اساسی آمریکا می پردازد و در نهایت ایده جدایی از ایالات متحده و تجزیه این کشور را به عنوان بهترین گزینه موجود معرفی می کند.

«داگلاس مک‌کنان» نویسنده این کتاب در یادداشتی که مجله اینترنتی «تاون هال» در وبسایت خود منتشر کرد به دلایل تألیف این کتاب اشاره کرده و می نویسد: گویا رهبران آمریکا عزم خود را جزم کرده اند تا مرزهای کشور ما را از بین ببرند، حاکمیت قانون را زیر پا بگذارند، شرکت های آمریکایی را به اسم فعالیت هایی چون مقابله با تغییرات جوی ورشکسته کنند، متمم دوم قانون اساسی را نقض کنند، تمدن غربی را سانسور کرده و آن را با چندفرهنگ‌گرایی جایگزین کنند، هر روزه میلیاردها دلار به بدهی های آمریکا بیفزایند و حتی مذهب ما را نابود کنند.

وی در ادامه این یادداشت با اشاره به گروهی از متخصصان حوزه های مختلف که به منظور یافتن راه حلی برای مشکلات مذکور حدود چهار سال پیش تشکیل داد، تأکید کرد: در نهایت راه حلی که بیش از دیگر راهکارها موثر به نظر می رسید به اعتقاد این گروه تخصصی، تجزیه ایالات متحده آمریکا بود که برای تحقق این هدف طرحی برای ترک این اتحادیه ارائه شد که در پایان به تألیف کتاب ایالات جدایی طلب آمریکا انجامید؛ کتابی که مشخص می کند چرا، کجا، چگونه و چه زمانی باید این جمهوری جدید بر اساس ارزش های اصیل ما شکل بگیرد.

این مفسر ارشد مسائل سیاسی در بخش دیگری از یادداشت خود با اشاره به نظرسنجی جدیدی که «رویترز» با الهام گرفتن از همه پرسی اسکاتلند، این بار در آمریکا برگزار کرد، نوشت: در نظرسنجی رویترز از هر چهار آمریکایی دست کم یک نفر اعلام کرده بود که آماده پیوستن به جنبش جدایی طلبی در آمریکا است. این رقمی معادل حدود 84 میلیون نفر از جمعیت کل آمریکا خواهد بود. دهها میلیون آمریکایی به حق، نگران آینده کشورشان هستند و می خواهند بفهمند دولت و کشور آنها چه مسیری را در پیش رفته است، اما دیگر خیلی دیر شده و آنها امید خود را از دست داده اند. آنها خواستار تجزیه آمریکا هستند.

مک‌کنان همچنین خاطرنشان ساخت: من می دانستم و اطمینان دارم که چاپ این کتاب با چنین موضوع جنجال برانگیزی بدون شک عواقب ناگواری را در آینده برای من در پی خواهد داشت، اما به دلایلی از چاپ آن با نامی مستعار منصرف شدم و مهمتر از همه سابقه فعالیتم در کاخ سفید و پنتاگون بود که مرا منصرف کرد. چرا که چنین موضوع حساسی زمانی می تواند مخاطبان واقعی خود را جذب کند که از سوی یکی از مقامات دولتی آمریکا که با سیستم حاکمیت در این کشور به خوبی آشنا است مطرح شده و به بحث گذاشته شود.

این مقام سابق کاخ سفید در پایان یادداشت خود نوشت: من صادقانه از کسانی که معتقدند ارزش های اصیل آمریکایی در این کشور در حال سقوط است و کشور نیز سراشیبی سقوط را با سرعت می پیماید و این روند را غیرقابل بازگشت می بیند، می خواهم بدانند که هنوز گزینه ای برای حفظ ارزش های واقعی کشور وجود دارد و آن تلاش برای تجزیه آمریکا است. این راه حلی جنجال برانگیز است که 240 سال پیش مطرح شد اما به سرانجام نرسید و امروز یک بار دیگر به عنوان تنها گزینه و تنها راه حل باید مطرح شود. این حق ما آمریکایی ها است که درباره آنچه که بسیاری به درستی آخرین روزنه امید می پندارند، بحث و گفت‌وگو کنیم؛ تلاش برای تجزیه آمریکا.

۱۳۹۳/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...