نسخه چاپی

نامه اوباما به رهبر ایران

عکس خبري -خيانت اوباما به آمريکا

نامه اوباما به رهبر ایران ظاهراً دارای این معنا و مفهوم بوده كه شما به ما در جنگ علیه دولت اسلامی كمك كنید؛ ما چشم‌ خود را به روی دستیابی شما به توانمندی تولید تسلیحات هسته‌ای خواهیم بست.

اختصاصی/ به گزارش نما ،پایگاه اینترنتی وسترن‌ژورنالیزم 9 نوامبر 2014 (۱۸ آبان) در مقاله‌ای به رویکرد اوباما در قبال ایران پرداخت و نوشت: نامه اوباما به رهبر ایران ظاهراً دارای این معنا و مفهوم بوده که شما به ما در جنگ علیه دولت اسلامی کمک کنید؛ ما چشم‌ خود را به روی دستیابی شما به توانمندی تولید تسلیحات هسته‌ای خواهیم بست. به بیان واضح‌تر، اوباما تمایل دارد امنیت ملی ما را در روند خودنمایی در مبارزه با موجودیتی تروریستی در عراق به خطر اندازد. اوباما برای انتخاب مجدد به‌عنوان رئیس‌جمهور، نیروهای آمریکایی را از عراق خارج کرد. حال مردم آمریکا به اوباما گفته‌اند داعش، مسئله است. به وی گفته‌اند در تاریخ از وی به‌عنوان رئیس‌جمهوری که خاورمیانه [غرب آسیا و شمال آفریقا] را از دست داد، یاد می‌شود؛ بنابراین، اوباما برای جلوگیری از این مسئله، تمام تلاش خود را به کار می‌بندد.

در ادامه مقاله آمده است: راهبرد کنونی اوباما سبب می‌شود ایران که دشمن قسم‌خورده اسرائیل [رژیم صهیونیستی] و آمریکاست، به بمب هسته‌ای دست پیدا کند. ایران بارها اعلام کرده هدفش، نابودی اسرائیل است. ایران از تروریسم در سراسر جهان حمایت کرده است. دولت اسلامی، دولتی جهادگراست که خواهان تسلیحات هسته‌ای است. دولت اسلامی ایران نیز جهادگراست و به‌زودی به تسلیحات هسته‌ای دست خواهد یافت. بسیاری از کارشناسان، حال این واقعیت را مطرح می‌کنند که نامه اوباما به رهبر ایران، تمام شانس‌های فشار بر این کشور به منظور توقف توسعه تسلیحات هسته‌ای را از بین می‌برد. اوباما به این موضوع توجه نمی‌کند. اوباما خطر ایران را نادیده گرفت و به گفت‌وگو با این کشور ادامه داد و حال، خود با شیطانی به نام ایران توافق کرده است. این نامه تنها نمونه دیگری از ماهیت خیانتکار دولت اوباماست. اوباما به امنیت ملی آمریکا به طور کافی اهمیت نمی‌دهد.

در پایان مقاله آمده است: این نکته قابل ذکر است که مدت‌ها پس از پایان ریاست‌جمهوری اوباما در سال 2016 تازه به ماهیت واقعی و خیانتکار اوباما پی خواهیم برد و واقعیت نمایان خواهد شد. روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش کرد باراک اوباما به طور محرمانه نامه‌ای به رهبر ایران نوشته و محتوای نامه اوباما درباره امکان همکاری مشترک میان دو کشور علیه نیروهای دولت اسلامی است. اوباما این نامه را ماه گذشته برای رهبر ایران ارسال کرده و در آن به رهبر ایران نوشته است حملات آمریکا علیه مواضع گروه دولت اسلامی (داعش) با منافع ایران نیز همخوانی دارد.

در عین حال، آقای اوباما تأکید کرده که هر گونه همکاری مشترک منوط به توافق نهایی در مذاکرات هسته‌ای ایران خواهد بود.


تحلیل‌: پایگاه اینترنتی وسترن ژورنالیزم در ردیف رسانه‌های درجه یک آمریکا نیست؛ بلکه وب‌گاهی است که مأموریت خود را اطلاع‌رسانی و تجهیز آمریکایی‌هایی معرفی می‌کند که به ادعای آن، عاشق آزادیند. درج یادداشتی با مفهوم فوق، بیانگر دو نکته است: یکی اینکه در لایه‌های جامعه آمریکا مجموعه‌هایی هر چند اندک و نامعروف وجود دارند که وابسته به صهیونیسم و به‌شدت افراط‌گرا هستند و دیگری، وجود مراکز فکری و سیاسی است که برای رسیدن به اهدافشان تمام راه‌های ممکن را می‌آزمایند؛ از این‌رو این مراکز به اتفاقاتی از این دست (نامه اوباما به امام خامنه‌ای مدظله‌العالی) کمتر اعتراض می‌کنند و یا لحن اعتراض آن‌ها متفاوت است. در مواقعی مجموعه‌های افراطی پیش‌گفته خواسته و ناخواسته ابزار دست مراکز اشاره‌شده هم قرار می‌گیرند.

۱۳۹۳/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...