نسخه چاپی

تسهیلات ویژه برای غایبین

تا پایان امسال فرصتی طلایی برای مشمولان و مشمولان غایب خدمت سربازی وجود دارد كه اگر در این مدت برای اعزام به سربازی اقدام كنند، از بخشش‌ها و تسهیلات ویژه‌ بهره مند شوند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، تا پایان امسال فرصتی طلایی برای مشمولان و مشمولان غایب خدمت سربازی وجود دارد که اگر در این مدت برای اعزام به سربازی اقدام کنند، از بخشش‌ها و تسهیلات ویژه‌ بهره مند شوند.

نیمه امسال بود که خبر افزایش طول مدت خدمت سربازی به ۲۴ ماه پس از کش و قوس های فراوان رسانه‌ای و بنا شد تا تمامی مشمولانی که از ابتدای سال ۹۴ برای تعیین تکلیف سربازی خود اقدام کرده اند، ۲۴ ماه را در پادگان ها و مراکز آموزشی سپری کنند.

در عین حال تسهیلات ویژه‌ای نیز برای مشمولان غایب، فراری و آن دسته از افرادی که تا پیش از سال ۹۴ وضعیت سربازی خود را مشخص کنند در نظر گرفته شد، در همین راستا در بخششی که به کلیه مشمولان غایب اختصاص یافت، در صورتی که آنان تا ۲۲ بهمن امسال برای تعیین تکلیف سربازی خود اقدام کنند، علاوه بر اینکه اضافه خدمتی به آنان تعلق نخواهد گرفت و مجازات هم نخواهند شد، ۲۱ ماه خدمت خواهند کرد و در صورتی که صاحب فرزند هم باشند، به ازای هر فرزند ۲ ماه از طول مدت سربازیشان کم خواهد شد.

دیگر مشمولان غیرغایب نیز اگر تا پایان امسال نسبت به تعین تکلیف مدت سربازی خود اقدام کنند شامل این تسهیلات خواهند شد و علاوه بر سربازی ۲۱ ماهه به ازای هر فرزند نیز دو ماه کسر خدمت خواهند گرفت. البته به هیچ یک از این افراد تا پایان امسال کسر خدمتی بابت تاهل داده نمی شود.

از سوی دیگر مشمولان باید توجه کنند که مجموع کسر خدمت های مربوط به بسیج، فرزند و تاهل نباید از یک سال بیشتر شود اما درباره دیگر کسر خدمت ها چنین محدودیتی وجود ندارد و تمامی کسر خدمت های قابل جمع شدن با یکدیگر است.

سردار کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح نیز با اشاره به فرصت پیش آمده برای مشمولان می گوید: خواسته ما این است که این افراد در فرصت طلایی در نظر گرفته شده وضعیت سربازی خود را مشخص کنند و به سربازی بروند.

او در پاسخ به برخی انتقادات در خصوص تصمیم های سریع درباره سربازی نیز گفت: از شش ماه قبل ۲۴ ماهه شدن سربازی را اعلام کردیم، چنین تسهیلاتی هم برای سربازان غایب و دارای فرزند در نظر گرفتیم، بنا براین در شش ماه فرد می تواند یک تصمیم درست برای سربازی اش بگیرد و به خدمت اعزام شود.

مشمولان برای بهره مندی از این تسهیلات می بایست وضعیت سربازی خود را مشخص کنند و برای این کار کافی است به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کرده و برگه اعزام به خدمت خود را دریافت کنند. پس ازدریافت برگه حتی اگر زمان اعزام در سال ۹۴ نیز قرار گرفته باشد، باز هم به دلیل اینکه در سال ۹۳ وضعیت سربازی مشخص شده است، طول مدت خدمت فرد ۲۱ ماه خواهد بود. که البته در خصوص مشمولان غایب باید تا قبل از ۲۲ بهمن امسال وضعیت مشخص شود.

سازمان وظیفه عمومی ناجا هم اعلام کرده که امکان رسیدگی سریع به درخواست ها و تقسیم بندی اعزام ها با توجه به الکترونیکی شدن سازوکار احضار و اعزام وجود دارد.

به نظر می رسد با فرصت طلایی ایجاد شده در سربازی، شمار زیادی از مشمولان نسبت به تعیین تکلیف سربازی خود اقدام کنند، اما اگر همچنان شماری از مشمولان غابب یا سربازان فراری قصد رفتن به خدمت را ندارند یا منتظر بخشش ها و معافیت های سنی هستند باید بدانند که از ابتدای مهرماه سال آینده برخورد با مشمولان غایب و فراری در دستورکار نیروی انتطامی قرار خواهد گرفت و پلیس اقدام به دستگیری این افراد خواهد کرد.

از طرف دیگر آن طور سردار کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در مصاحبه چندی پیش خود گفته بود: نه تنها هیچ تصمیمی برای معافیت های سنی وجود ندارد، بلکه ستاد نیروهای مسلح از اساس نیز با چنین تصمیمی مخالف است.

۱۳۹۳/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...