نسخه چاپی

عاشوری در نطق میان‌دستور:

ضرورت حمایت جدی از تولیدات صادرات محور

نماینده فومن و شفت گفت: یكی از آفت‌های بزرگ در مسیر توسعه این است كه در برنامه‌ریزی ملی شعار می‌دهیم اما در عمل جزیره‌ای فكر می‌كنیم و این نقطه ضعف ماست و دیگر این كه همه ما باید مقید و پای‌بند به قانون باشیم.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، ناصر عاشوری نماینده فومن و شفت در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه 18 آبان با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) گفت: انقلاب اسلامی ایران ثمره مبارزات امام(ره) و مردم بوده که در رسیدن پیروزی این انقلاب، ملت ایران هزاران شهید تقدیم کرده و نتیجه آن استقلال، آزادی و نظام جمهوری اسلامی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: وظیفه ما و نسل‌های بعدی حفظ این انقلاب بوده و خواهد بود که یکی از راهکارهای آن نقش برنامه‌ریزی و مدیریت بر منابع کشور و حفظ نیروهای سرآمد و نخبگان کشوری است که نهایت توسعه و پیشرفت کشور و در نتجه رضایتمندی مردم عزیز ایران را در پی خواهد داشت.

وی با تاکید براینکه این اتفاق نخواهد افتاد مگر آنکه با اتحاد و انسجام ملت ایران و مسئولان کشور به ویژه سران سه قوه، بیان داشت: در این راه باید خوب اندیشید و مثبت نگر بود و باید کلان فکر کرد.

عاشوری در ادامه افزود: زمانی ما می‌توانیم به توسعه همه جانبه برسیم که ملی فکر کنیم و ملی برنامه‌ریزی کنیم درست قانون بنویسم و اجرا کنیم و زمانی می‌توانیم به این توسعه همه جانبه برسیم که منافع ملی را بر منافع حزبی و گروهی خود ترجیح دهیم.

نماینده فومن و شفت تصریح کرد: یکی از آفت‌های بزرگ این است که در برنامه‌ریزی ملی شعار می‌دهیم و سخنرانی می‌کنیم اما در عمل جزیره‌ای فکر می‌کنیم و این نقطه ضعف ماست و دیگر این که همه ما باید مقید و پای‌بند به قانون باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی بیان داشت: اما ویژگی‌های انقلاب اسلامی که نشات گرفته از تفکر حسینی و فرهنگ عاشورایی بوده در 35 سال گذشته در تقابل قدرت‌های پوشالی و ظلم‌گو به ویژه آمریکا و اسرائیل قرار گرفته که آن‌ها مدام در فکر براندازی نظام جمهوری اسلامی و توطئه علیه آن بوده‌اند و آن‌ها گاه در مراکز سیاسی و تصمیم گیری دنیا و گاه با حمایت از عناصر خود فروخته داخلی و گاهی با حمایت از گروه‌های داخل و خارج از کشور اقدامات متعدد و سرمایه‌گذاری‌هایی انجام داده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: آخرین حمایت آن‌ها که به صورت تسلیحاتی و مالی از گروهک انحرافی داعش بود که باعث ناامنی در بخشی از کشورهای منطقه شده است و همچنان اهداف بلند مدت آن‌ها تضعیف جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود اما به لطف الهی و به رهبری خردمندانه و تیزبینی نیروهای امنیتی الحمدالله امنیت نظام جمهوری اسلامی در منطقه که در آتش و خون می‌سوزد ستودنی است.

نماینده فومن و شفت خطاب به رئیس‌جمهور گفت: لایحه بودجه را به موقع تقدیم مجلس نمایید تا کمیسیون‌های مجلس وقت کافی طبق جدول زمان بندی شده برای رسیدگی به آن را داشته باشند و پیشنهاد می‌کنیم در لایحه 94 قیمت نفت را واقعی دیده و حداکثر میان 70 تا 75 دلار پیش‌بینی کنید.

وی در ادامه افزود: متاسفانه رویکرد لایحه دولت مانند سنوات گذشته بر منابع نفتی تکیه شده و به منابع دیگر مانند گردشگری، معادن و مالیات کمتر توجه شده است.

عاشوری بیان داشت: دولت با عنایت به این که اقتصاد کشور در حال رکود است انتظار داریم جهت برون رفت از رکود و بهتر شدن فضای کسب و کار این امر را در دستور کار خود قرار داده زیرا تورم، گرانی، بیکاری گریبان‌گیر جوانان جویای کار است.

عضو کمیسیون اقتصادی در پیشنهاد به دولت برای برطرف شدن این معضلات اظهار داشت: یارانه‌های اقشار توانمند را جهت رونق اقتصادی تولید کشور اختصاص داده شود، پروژه‌های عمرانی، سدها، گازرسانی به روستاهای کشور انجام شود، پرداخت 30 درصد سهم تولید کشور از محل پرداخت یارانه‌ها که برخلاف قانون دولت قبلی و فعلی به آن عمل نکرده و موجب آسیب دیدن تولید کشور شده در دستور کار قرار گیرد.

نماینده فومن و شفت در ادامه افزود: حمایت جدی از تولیدات صادرات محور و تسهیل پرداخت و مقررات صادراتی انجام شود و هم چنین پرداخت بیش از 10 هزار میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران کشور که در شرایط سخت برای کشور کارهای عمرانی کرده و اکنون عده‌ای از آن‌ها گرفتار هستند، پرداخت شود.

عضو کمیسیون اقتصادی در پایان از زحمات مهندس ضرغامی و همکاران وی تشکر و قدردانی کرده و انتصاب شایسته دکتر محمد سرافراز را به سمت ریاست سازمان صدا و سیما را تبریک گفت.

۱۳۹۳/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...