نسخه چاپی

نامه‌ مقتدی صدر به بان كی مون

مقتدی صدر این نامه را به مارتین كوبلر، نماینده بان كی مون در عراق داده و از سازمان ملل خواسته است به نقش خود در پایان دادن به اختلاف‌های سیاسی در عراق عمل كند.

با ادامه بحران سياسي در عراق رهبر جريان صدر در نامه‌اي به دبيركل سازمان ملل خواستار دخالت جامعه جهاني براي پايان دادن به اين اختلافات شد.

به گزارش ايسنابه نقل از سايت شبكه الجزيره، يك منبع نزديك به مقتدي صدر، رهبر جريان صدر عراق كه خواست نامش فاش نشود، گفت كه مقتدي صدر نامه‌اي به بان كي مون، دبيركل سازمان ملل فرستاده و از وي خواسته تا براي پايان دادن به بحران سياسي عراق هرچه زودتر وارد عمل شود.

بنا به گفته اين منبع، مقتدي صدر اين نامه را به مارتين كوبلر، نماينده بان كي مون در عراق داده و از سازمان ملل خواسته است به نقش خود در پايان دادن به اختلاف‌هاي سياسي در عراق عمل كند.

در اين نامه از بان كي مون خواسته شده تا به تكروي‌هاي دولت و به حاشيه كشاندن هم‌پيمانان دولت كنوني پايان داده شود و آزادي‌هاي بيشتري در عراق اجرا شود كه آزادي زندانيان سياسي از آن جمله است.

مقتدي صدر در اين نامه خطاب به بان كي مون آورده است: عدالت در عراق از بين رفته و نهادهاي دولتي عراق پياپي مورد دخالت قرار مي‌گيرند كه اين امر باعث اخلال در امور كشور شده است.

اين منبع نزديك به مقتدي صدر از تاريخ ارسال نامه به بان كي مون و يا پاسخ دبيركل سازمان ملل به اين نامه سخني نگفت. اما اعلام كرد كه اين نامه به بان كي مون تحويل داده شده است.

در همين حال اياد علاوي، رهبر فهرست العراقيه در پايان نشست فوق العاده‌اي با برخي رهبران سياسي عراق كه در موصل برگزار شد اعلام كرد كه رهبران سياسي عراق همچنان اصرار دارند كه نوري المالكي، نخست وزير اين كشور را از مقام خود بركنار كنند.

وي در سخناني عنوان داشت: برخي طرف‌هاي خارجي در انتخابات گذشته عراق دخالت فراواني كردند و همين امر باعث شد كه فهرست العراقيه از حقوق خود در انتخابات كوتاه بيايد.

اياد علاوي با هشدار به كشورهاي عربي و منطقه‌اي در خصوص دخالت در امور عراق گفت: هيچ كشوري حق دخالت در امور داخلي عراق را ندارد و مسائل داخلي عراق تنها به عراقي‌ها مربوط است و نه هيچ كس ديگر.

در اين نشست كه اسامه النجيفي، رئيس پارلمان عراق و صالح المطلق، معاون نخست وزير عراق نيز حضور داشتند بار ديگر مساله دادن راي عدم اعتماد به نوري المالكي مورد بررسي قرار گرفت.

علاوي در اين سخنان عنوان داشت: موضع‌گيري‌هاي فهرست العراقيه عليه المالكي مساله‌ شخصي نيست بلكه به موضع‌گيري‌ها و چگونگي اداره كشور توسط المالكي ربط دارد.

در همين حال حيدر الملا، سخنگوي فهرست العراقيه اعلام كرد كه پنج تن از هفت نماينده فهرست العراقيه كه چندي پيش با المالكي ديدار كرده‌اند از ابتدا هم در ليست نمايندگاني كه عليه مالكي راي مي‌دهند ثبت نام نكرده بودند و تنها دو نفر از آنها راي خود را مبني بر دادن عدم اعتماد به نوري المالكي پس گرفتند.

پيشتر برخي مقام‌هاي سياسي عراق اعلام كردند كه چند تن از نمايندگان فهرست العراقيه در ديدار با نوري المالكي از تصميم خود براي دادن راي عدم اعتماد به نوري المالكي منصرف شدند و در پارلمان عليه المالكي راي نخواهند داد.

۱۳۹۱/۳/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...