نسخه چاپی

افزایش سه برابری جریمه خودروهای آلاینده هوا

سخنگوی كمیسیون انرژی مجلس گفت: كلیات لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا به تصویب نمایندگان رسید و جزئیات این لایحه در جلسات بعدی ماده به ماده بررسی خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از خانه ملت، حسین امیری خامکانی در تشریح جزئیات جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس ، گفت: در این جلسه لایحه یک شوری اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا با حضور مسؤلان سازمان محیط زیست،وزارتخانه های نفت،نیرو ،بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و جهادکشاورزی، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور،دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

نماینده مردم زرند وکوهبنان درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کلیات لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا به تصویب اعضای کمیسیون انرژی مجلس رسید، افزود: جزئیات این لایحه در جلسات بعدی کمیسیون انرژی ماده به ماده بررسی خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: در لایحه اصلاحی قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا عمدتا احکام بازدارنده، سلبی و تحکمی به منظور جلوگیری از آلوده شدن هوا در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۲ لایحه اصلاحی قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا خودروهای با سن بیش از ۳سال ملزم به داشتن گواهینامه مخصوص مبنی بر رعایت حدمجاز خروجی آلوده کننده های هوا هستند و اگر این خودروها بیش از حدمجاز آلودگی ایجاد کنند به ۳ برابرجریمه مرتبط قبلی که در قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی آمده است محکوم خواهند شد.

امیری خامکانی گفت: همچنین در لایحه اصلاحی نحوه جلوگیری از آلودگی هوا کارخانجات و واحدهای تولیدی موظف به رعایت استانداردها و ضوابط زیست محیطی شدند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: خودروها و کارخانجات و واحدهای تولیدی که بیش از حد مجاز آلایندگی داشته باشند مطابق قانون با آنها برخورد خواهدشد.

۱۳۹۳/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...