نسخه چاپی

جزییات پرونده تخلفات مالی مسئولان و پرسنل دانشگاه آزاد

مدیركل حقوقی دانشگاه آزاد با اعلام جزییات پرونده تخلفات مالی 19 تن از مسئولان و پرسنل دانشگاه آزاد اسلامی از انتشار اولین كتاب قانون این دانشگاه خبر داد.

به گزارش نما، دکتر مصدقی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در دوره جدید مدیریت دانشگاه آزاد یکی از مهم‌ترین مواردی که از روزهای اول مدیریت آقای دکتر میرزاده بر آن تاکید شد، شفاف کردن مقررات و قوانین دانشگاه آزاد اسلامی بود.

وی ادامه داد: براین اساس پس از بازنگری و بررسی مقررات و بخشنامه‌های این دانشگاه، مجموعه مقررات دانشگاه آزاد تدوین و تا پایان همین ماه به عنوان اولین کتاب قانون دانشگاه آزاد به صورت الکترونیکی و چاپی منتشر و در دسترس عموم همگان قرار می‌گیرد.

واسطه‌گری در نقل و انتقال دانشجو در دانشگاه آزاد حذف شد

مصدقی با اشاره به بازنگری در آیین‌نامه نقل و انتقال دانشجو به عنوان یکی از بخشنامه‌های جدید کتاب مذکور گفت: با تغییرات کلی که در بخشنامه نقل و انتقال دانشجو صورت گرفت، واسطه‌گری در نقل و انتقال دانشجو در دانشگاه آزاد حذف شد و متقاضیان بدون نیاز به حضور فیزیکی می‌توانند درخواست خود را به صورت الکترونیکی ثبت کنند.

پرونده 300 میلیونی کلاهبرداری‌ها در قالب نقل و انتقال دانشجو

مدیرکل حقوقی دانشگاه آزاد همچنین با اشاره به پرونده کلاهبرداری‌هایی که در قالب نقل و انتقال دانشجو انجام شده بود، اظهارکرد: همین امروز پرونده‌ای داریم که کلاهبرداری 300 میلیون تومانی تحت عنوان نقل و انتقال صورت گرفته است. در نیمه اول سال 1392 یک فردی با اخذ 300 میلیون تومان دو نفر را بدون کنکور در یکی از رشته‌های پزشکی این دانشگاه پذیرش و همچنین جابه‌جا کرده و انتقال داده است.

وی با اشاره به آمار تخلفات مالی انجام شده در دوره مدیریت فرهاد دانشجو در این دانشگاه گفت: آمار یک ساله دعاوی دانشگاه درباره تخلفات مسئولان، مدیران، معاونان، کارکنان و هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی تهیه شده است.

مصدقی با اشاره به پرونده فساد یکی از معاونان مدیرسابق دانشگاه آزاد گفت: پرونده وی در حال تکمیل شدن است و ان‌شاءالله با صدور کیفرخواست به دادگاه می‌رود.

به گفته مدیرکل حقوقی دانشگاه آزاد همچنین برای دو تن از روسای واحدهای دانشگاه آزاد حکم قطعی محکومیت به حبس و رد مال گرفته‌ایم که یکی از آنها در حال گذراندن دوران محکومیت است و پرونده دومی هم درحال پیگیری برای بازداشت است.

وی همچنین اعلام کرد: 10 تن از معاونان در سطح واحدها به خاطر تخلفات گسترده اداری به هیات‌های انتظامی بدوی معرفی شده‌اند که برای پنج مورد حکم هیات بدوی صادر شده است که این احکام از اخراج دائم تا انفصال دو ساله متغیر است.

مدیرکل حقوقی دانشگاه آزاد با اشاره به تخلفات مالی هفت تن از کارکنان این دانشگاه گفت: پرونده این افراد هم به هیات بدوی و کمیسیون ماده 37 ارجاع شده است.

مصدقی درعین حال با انتقاد از حذف دوران مدیریت فرهاد دانشجو از گزارش تحقیق و تفحص تصریح کرد: این مساله شائبه سیاسی بودن گزارش را به وجود می‌آورد.

وی در پایان با اشاره به سلامت کاری کارکنان و اعضای هیات علمی و مسئولان واحد دانشگاه آزاد گفت: متاسفانه در میان جمعیت چند میلیونی خانواده دانشگاه آزاد تخلفات اندکی نیز رخ داده است و این را نمی‌توان به حساب کل خانواده دانشگاه آزاد گذاشت.

۱۳۹۳/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...