نسخه چاپی

تشدید درگیری‌ها در فلسطین

منابع خبری از وقوع درگیری‌هایی جدید میان نظامیان رژیم صهیونیستی با جوانان فلسطینی در شهرهای الطیبه، الطیره در مناطق الجلیل و شفار عمر خبردادند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره نوشت: در پی تظاهرات جوانان فلسطینی که در اعتراض به شهادت خیرالدین حمدان، جوان فلسطینی به خیابان‌ها آمده بودند، درگیری‌هایی میان نظامیان صهیونیست و جوانان فلسطینی رخ داد.

در همین حال پایگاه روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داد که دو فلسطینی به دلیل اصابت گلوله در راس‌العین در اراضی اشغالی زخمی شدند.

این منبع یادآور شد: درگیرهای پراکنده‌ای میان فلسطینیان معترض به شهادت خیر الدین حمدان و اشغالگران صهیونیست در الطیبه، الطیره، الجلیل و شفار عمر صورت گرفت.

این منبع خاطرنشان ساخت: پلیس اسرائیل پل الطیبه را مسدود کرد و از بیم گسترش دامنه تظاهرات فلسطینیان، شمار زیادی از نیروهای خود را در منطقه الجلیل مستقر کرد و آنان را به حالت آماده باش کامل درآورد.

این روزنامه گزارش داد: این دو فلسطینی که ساکنان کفرقاسم هستند به بیمارستان انتقال یافته و نیروهای پلیس اسرائیل نیز تحقیقاتی را در این خصوص آغاز کردند.

همچنین تعدادی از جوانان فلسطینی یک دستگاه جیپ یگان مرزی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف حمله قرار دادند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سایت عبری زبان شهرک نشینان اسرائیلی ضمن اشاره به این مطلب، افزود: جوانان فلسطینی به سوی این خودرو بطری‌های آتش زا پرتاب کردند.

از سوی دیگر، گروه‌های فلسطینی راهپیمایی‌های گسترده‌ای را در خیابان شهر غزه در حمایت از مسجد الاقصی برگزار کردند.

تعداد زیادی از رهبران گروه‌ها و احزاب فلسطینی در این راهپیمایی حضور داشتند و شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی سکوت محافل عربی و بین‌المللی نسبت به هتک حرمت مسجد الاقصی و شهر قدس را محکوم کردند.

همچنین حدود 200 تن از اعضای گروه حرکت اسلامی در شهر حیفا علیه اقدامات نژادپرستانه اسرائیل تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان خشم خود را نسبت به سیاست‌های اسرائیل در قدس و دیگر شهرهای فلسطینی اعلام کرده و پایان اشغالگری را خواستار شدند و تهدید کردند که انتفاضه سومی در راه است.

از سوی دیگر، مسوولان رژیم صهیونیستی به زنان اجازه ورود به مسجد الاقصی را نداده و به سیاست محاصره مسجد الاقصی از طریق بستن چهار درب آن ادامه می‌دهند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که 31 صهیونیست تندرو صبح روز یکشنبه تحت تدابیر نیروهای رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی یورش بردند در همین حال سیاست بازداشت‌ها توسط نظامیان صهیونیست در شهر قدس ادامه دارد و 9 تن از فلسطینی‌ها در قدس بازداشت شده‌اند.

۱۳۹۳/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...