نسخه چاپی

درخواست حاج‌منصور از حوزه‌ علمیه

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین رونمایی از «21 كتاب تخصصی مداحی» گفت: امروز اگر می‌خواهیم برای ایثار، جهاد و دفاع از حریم‌های دینی و آیین‌ها جوانان را جذب كنیم، مداحان می‌توانند راهگشا باشند.

به گزارش نما به نقل از فارس، مراسم رونمایی از 21 کتاب تخصصی آموزشی مداحی با حضور نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، جمعی از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر، و مداحان از جمله علی آهی، منصور ارضی، سعید حدادیان، محمود کریمی و مصطفی خرسندی صبح امروز(دوشنبه 19 آبان ماه) در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

*ابوترابی: مداحان در جذب جوانان به مسائل دینی پیشقراول هستند

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد با تأکید بر اینکه ستایشگران و سخنرانان اهل بیت(ع) باید خود را زینت تقوا بیارایند، بیان داشت: رمز موفقیت اولیای دین این است که روح اخلاق، انسانی و عواطف را به قلب مخاطب گره می‌زنند و سخنرانان و ستایشگران هم باید به این عرصه روی بیاورند، تمام گفتار انسان باید با مبنای متقن دینی باشد و از این راه گفتار انسان اصلاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری خواستار پیوند هنر، محتوا و آهنگ با روح انقلابی، اخلاقی، دینی و سازندگی در اشعار مداحان هستند، افزود: شما مداحان نقش بزرگی در تحول ادبیات حاکم ایفا می‌کنید، شما با عنایت خدای متعال از این نعمت برخوردار هستید و ایام میلاد و شهادت اولیای دین فرصت‌هایی است که برای مکتب و مذهب فراهم شده است و باید قدر این فرصت‌ها را بدانیم و از آنها بهره کافی را برای ترویج دین داشته باشیم.

ابوترابی‌فرد نقش مداحان را در جذب جوانان به مسائل دینی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: امروز اگر می‌خواهیم برای ایثار، جهاد و دفاع از حریم‌های دینی و آیین‌ها جوانان را جذب کنیم، مداحان می‌توانند راهگشا باشند.

*منصور ارضی: کرسی ویژه مداحان در حوزه علمیه تشکیل شود

منصور ارضی مداح اهل بیت(ع) با اشاره به برخی آسیب‌هایی موجود در مداحی گفت: اگر دنبال احیای نهضت هستیم، همه باید کمک کنیم، زیرا نواقص زیاد است و ما تلاش کرده‌ایم در این مجموعه کتاب 21 جلدی به بخشی از آن‌ها بپردازیم.

وی با تأکید بر اینکه مداحان باید مراقب رفتار خود باشند، افزود: آنهایی که فقط به دنبال آسیب‌شناسی هستند، بدانند که به هر حال همه مداحان حلال و حرام می‌دانند و مطیع هستند. مداح باید مراقب زندگی‌اش باشد و جانفشانی کند. البته من دو سالی است که ساکت هستم و کاری ندارم و گیر نمی‌دهم.

ارضی خواستار تشکیل یک کرسی ویژه مداحان در حوزه علمیه شد و گفت: برخی دوستان نظرشان این است که این کتاب‌ها معرفتی است و مهارتی نیست، ما هم این را می‌دانیم اما باید کمک کنند، زیرا ما فضای آموزشی و بودجه نداریم.

برخی عنوان‌های این کتاب‌های آموزش مداحی، ولایت فقیه، آشنایی با ادیان و مذاهب، احکام مداحی، آشنایی با منابع دینی، اصول و عقاید، تاریخ عاشورا، دعا و نیایش، تاریخ عزاداری، ادبیات عرب، فرهنگ‌سازی دینی، تاریخ تشیع و مقتل‌شناسی است که در راستای منویات مقام معظم رهبری و با هدف اعتلای فرهنگ عاشورایی منتشر شده است که از نویسندگان این کتاب‌ها نظیر روح‌الله عباسی، محسن کربلایی نظر، علی صادقیان، جمال جان‌مهر، محمدباقر نادم، جواد محمد زمانی، جواد دانش، سیدحسین آقامیری، سیدحسین مؤمنی، حسن بنیانیان و حسین علیزاده در این مراسم تقدیر شد.

در پایان مراسم حجت‌الاسلام تقوی رئیس شورای ائمه جمعه کشور، علی آهی رئیس خانه مداحان، غلامعلی حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، مهدی چمران رئیس شورای شهر و منصور ارضی از این کتاب‌ها رونمایی شد.

«انقلاب اسلامی»، «سیره و سنت»، «ولایت فقیه»، «آشنایی با ادیان و مذاهب»، «احکام مداحی»، «آشنایی با منابع دینی»، «اصول عقاید»، «تاریخ عاشورا»، «دعا و نیایش»، «تاریخ عزاداری»، «ادبیات عرب»، «فرهنگ‌سازی دینی»، «تاریخ تشیع»، «مقتل شناسی» برخی از عناوین این 21 جلد کتاب تخصصی مداحی را شامل می‌شود.

نویسندگی این مجموعه بر عهده گروه نویسندگان شامل روح الله عباسی، جواد دانش، محمدباقر نادم، جمال جهان‌مهر، حسین علیزاده، جوادمحمد زمانی ... است و مؤسسه قدیم‌الاحسان آن را منتشر کرده است

۱۳۹۳/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...