نسخه چاپی

توصیه های آخر آیةالله مهدوی كنی

عکس خبري -توصيه هاي آخر آيةالله مهدوي کني

رئیس مجلس خبرگان با اشاره به اینكه چند روز دیگر تا برگزاری انتخابات باقی مانده است، گفت: توصیه می كنم در این چند روز باقی مانده مومنین دور هم جمع شوند و زیر یك علم سینه بزنند.

رييس مجلس خبرگان رهبري گفت: اگر مي‌خواهيد انقلاب بماند در كنار روحانيت باشيد و در مقابل روحانيت حزب درست نكنيد.

به گزارش ايسنا آيت‌الله مهدوي‌كني در مراسم اولين يادواره شهيد محلاتي، با اشاره به آخرين ديدار خود با شهيد محلاتي قبل از شهادت وي اظهار كرد: اول اسفند روز پرخاطره و تلخي براي من است، چراكه در آن روز خبر ناگوار شهادت محلاتي را شنيديم.

وي با بيان اين‌كه «بايد شكرگزار اين باشيم كه در دوراني به دنيا آمديم كه دوران انقلاب است» افزود: ورود در اين دوران بي‌مقدمه نبوده است و يكي از مقدمات آن وجود خود امام و تربيت شاگردان بود. امام (ره) علاوه بر ارتباطي كه با مردم داشتند عده‌ زيادي شاگرد و عالم رباني تربيت كردند.

وي ادامه داد: امام حيات‌بخش بودند و يكي از عواملي كه در پيروزي حركت امام و انقلاب موثر بود شاگرداني بود كه تربيت كرده بودند و يكي از اين شاگردان خوب امام كه مسير امام را به خوبي حفظ كرد مرحوم محلاتي بود.

مهدوي‌كني با بيان اين‌كه «در انقلاب مردم دو دسته بودند» گفت: يك عده مبارز و بعد مسلمان بودند به اين معنا كه اصالت براي آن‌ها در مبارزه بود. اما يك عده‌ ديگر مسلمان بودند و بعد انقلابي شدند، كساني كه انقلابي بودن براي آن‌ها اصالت دارد، وقتي ولايت حرفي بزند كه خلاف ميل آن‌ها باشند آن را نمي‌پسندند، لذا بسيار مهم است كه ما اول اسلام را بپذيريم. نظام ما نظام ولايي و اسلامي است و انقلابي صرف نيست.

توجه به اين مساله سبب مي‌شود كه همواره در يك خط مستقيم حركت كنيم و مرحوم محلاتي اين گونه شخصيتي بودند.

وي ضمن بيان خاطراتي از شهيد محلاتي افزود: اگر بخواهم يك مبارز روحاني انقلابي خستگي ناپذير و عالم متعهد معرفي كنم در راس آن‌ها محلاتي است. محلاتي چيز ديگري بود و آنچه در او وجود داشت در كس ديگري نبود. ثبات قدم، از ويژگي‌هاي بارزشان بود. بسياري مرحوم محلاتي را تحمل نمي‌كردند و او را نمي‌پسنديدند، اما شهيد محلاتي همواره ثابت قدم بود.

وي خاطرنشان كرد:‌ آنچه برخي را ماندگار كرده است، اخلاص و صداقت آن‌ها بوده و ما روحانيون نيز هر جا كه باشيم در صورتي موثر خواهيم بود كه اخلاص داشته باشيم و عملمان قولمان را تصديق كند.

رييس مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: برادران روحاني، نمي‌خواهم جسارت كنم، اما اگر مي‌خواهيد موثر باشيد بايد عالم رباني باشيد و اخلاص و صداقت داشته باشيد.

مهدوي‌كني در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس نهم گفت: مراقبت باشيد كه ممكن است كساني در انتخابات بخواهند به نام انتخابات، ديگران را به اسم دين و انقلاب تخريب كنند. رهبري فرمودند كه رقابت اشكالي ندارد، اما تاكيد كردند كه تخريب نيز نبايد كرد. اين‌كه برخي براي بزرگ كردن خودشان ديگران را بزنند ولايت مداري نيست. مبادا گاهي انقلابي شويم به اين معنا كه از ولايت جلو بيافتيم.

مهدوي‌كني كه بر وحدت جريان‌هاي اصولگرا تاكيد داشت، گفت: من فكر مي‌كردم كه دوستان اصولگرا و انقلابي همه دور هم جمع شويم و با هم حول محور ولايت سينه بزنيم و زير پرچم امامت و ولايت جمع شويم. من نمي‌گويم كه پست‌هاي بالا را به همه كس بدهيم، اما به برادران توصيه مي‌كنم كه بايد جوري رفتار كنيم كه مردم را جذب كنيم.

وي خاطرنشان كرد: گمان مي‌كنم در اين چند روز باقي‌مانده نيز نيز جا دارد كه مومنين دور علم ولايت جمع شوند.

وي در ادامه به بيان خاطره‌اي پرداخت و گفت: چند روز پيش كه در مشهد بودم جواني از من درباره‌ جبهه پايداري پرسيد من پاسخ دادم كه آن‌ها خيلي خوب هستند. دوباره سوال كرد كه چرا آن‌ها را قبول نداريد گفتم من قبول دارم، آن‌ها ما را قبول ندارند. من تا به حال جايي نگفته‌ام كه آن‌ها را قبول ندارم. مي‌گويم بياييد همديگر را قبول كنيم.

مهدوي‌كني در ادامه با بيان اين‌كه «روحانيت نقش پدر را دارد» افزود: من اعتقادي به حزب ندارم، اما در زمان انقلاب دوستان من مانند آيت‌الله شهيد بهشتي، باهنر، آقاي هاشمي و مقام معظم رهبري در حزب بودند، ولي ما هرگز با هم دعوا نداشتيم و در بسياري از انتخابات حتي با يكديگر همكاري مي‌كرديم و به تيپ همديگر نمي‌زديم، معتقدم حتي‌المقدور مومنيني كه دور انقلاب هستند دور يكديگر جمع شوند. اختلاف سليقه‌ها در مجلس خوب است، اما اگر به تيپ هم بزنيم مردم را متزلزل مي‌كنيم.

وي در پايان خاطرنشان كرد: اگر مي‌خواهيد انقلاب بماند در كنار روحانيت بايستيد در مقابل روحانيت حزب درست نكنيد. اگر روحانيت را كنار بگذاريد انقلاب كه هيچ اسلام نيز از بين مي‌رود.

به گزارش ايسنا، در پايان اين آيت‌الله مهدوي كني با اهداي لوحي به خانواده شهيد محلاتي از اين خانواده تقدير كرد.

۱۳۹۰/۱۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...