نسخه چاپی

رییس‌جمهور : ایران خواهان روابط مستحكم با كشورهای آمریكای لاتین است

رییس‌جمهور جایگاه و نقش كشورهای آمریكای لاتین را در مسائل جهانی بسیار مهم دانست و تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان روابط مستحكم و خوب با كشورهای این منطقه از جمله شیلی است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز (سه‌شنبه) و پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید شیلی گفت: شرایط حاکم بر نظام بین الملل اقتضا می کند که کشورها برای توسعه همکاری های اقتصادی و حل مسایل امنیتی با یکدیگر همکاری کنند.

رییس جمهور ادامه داد: ایران و شیلی به عنوان کشورهای در حال توسعه در خصوص مسایل جهانی اهداف مشترکی دارند و می توانند در مجامع بین المللی با رایزنی بیشتر، همکاری بهتری داشته باشند.

روحانی ضمن استقبال از تصمیم دولت شیلی برای تاسیس سفارت در تهران گفت: بدون تردید اراده سیاسی دولت های دو کشور در جهت توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و علمی است و با توجه به حسن سابقه ای که ملت های دو کشور از یکدیگر دارند می توان شاهد حرکت رو به رشدی در این زمینه ها بود.

«کریستین باروس ملت» سفیر جدید اکرودیته شیلی در تهران نیز در این دیدار با ابلاغ سلام گرم رییس جمهوری کشورش به دکتر روحانی، عزم و اراده سانتیاگو برای گسترش روابط فی مابین را یادآور شد و گفت که در دوران مسئولیت جدیدش، تمام مساعی خود را برای ارتقای همکاری های دوجانبه به کار خواهد بست.

وی با اشاره به برنامه کشورش برای راه‌اندازی سفارت در تهران، از برگزاری جلسات مشورتی میان مسئولان وزارتخانه‌های دو کشور خبر داد و گفت: رییس جمهوری شیلی خواهان ایجاد روابط مستحکم میان تهران – سانتیاگو است.

۱۳۹۳/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...