نسخه چاپی

قیمت طلا كاهش یافت

قیمت طلا در بازار جهانی با خوش بینانه ماندن دورنمای صعود دلار آمریكا، همچنان در پایین‌ترین سطح مشاهده شده از سال 2010 تاكنون، باقی ماند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: قیمت طلا در بازار جهانی با خوش بینانه ماندن دورنمای صعود دلار آمریکا، همچنان در پایین‌ترین سطح مشاهده شده از سال 2010 تاکنون، باقی ماند.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات صبح سه شنبه بازار سنگاپور از 1151 دلار در روز دوشنبه، به 1149 دلار رسید.

این فلز ارزشمند روز گذشته به 1147 دلار و روز جمعه به 1132 دلار کاهش یافته بود که پایین‌ترین رقم از آوریل سال 2010 به این طرف بود.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با یک درصد کاهش، به 1148 دلار رسید.

بهای معاملات آتی طلا امسال 4.5 درصد کاهش نشان داده اند در حالیکه شاخص دلار بلومبرگ با انتظار بازار برای افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا به بالاترین سطح در پنج سال گذشته صعود کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، موجودی "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است، روز گذشته به پایین‌ترین میزان از سپتامبر سال 2008 به این طرف رسید و برای پنجمین روز کاهش یافت که طولانی‌ترین روند نزولی در سال جاری میلادی بود.

صندوق‌های سرمایه گذاری طلا هفته گذشته با افزایش بدبینی سرمایه گذاران، شاهد خروج 85.8 میلیارد دلار سرمایه بودند که برخلاف روند افزایشی در چهار هفته پیش از آن بود.

عدم موفقیت طلا برای برای جبران سه درصد سقوط خود از جمعه تاکنون نشان می‌دهد سرمایه گذاران انتظار روند نزولی بیشتر این فلز را دارند.

صعود دلار آمریکا که معاملات طلا به این ارز انجام می‌گیرد، با گران‌تر کردن طلا مانع تقاضا خریدارانی می‌شود که از ارزهای دیگر استفاده می‌کنند.

تحلیلگران و معامله گران معتقدند طلا ممکن است تا پایان سال به 1000 دلار در هر اونس سقوط کند که در این صورت برای نخستین بار از سال 2009 تاکنون چینی قیمتی را تجربه خواهد کرد.

در بازارهای معاملات فیزیکی، خرید طلا در چین که بزرگ‌ترین مصرف کننده این فلز در جهان است همچنان در سطح پایینی قرار دارد. قیمت‌های بازار چین تنها یک تا دو دلار بالاتر از قیمت جهانی هستند. خرید فیزیکی از زمانیکه طلا به پایین‌ترین قیمت مشاهده شده در چهار سال و نیم گذشته سقوط کرده است، چندان قوی نبوده است که گویای قیمت‌های پایین‌تر برای این فلز است.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.7 درصد کاهش، به 15.507 دلار رسید. هر اونس پلاتین از 1198 دلار در روز دوشنبه به 1197 دلار رسید و هر اونس پالادیم با 0.2 درصد افزایش، 764 دلار معامله شد.

۱۳۹۳/۸/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...