نسخه چاپی

سرافراز: رسانه ملی باید رسانه اسلامی با رسالت جهانی باشد

رئیس جدید سازمان صداوسیما با بیان اینكه سهم رسانه ملی در سبد مردم افزایش می‌یابد، گفت: این رسانه باید رسانه اسلامی با رسالت جهانی باشد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «محمد سرافراز» امروز در مراسم معارفه خود به عنوان رئیس جدید رسانه ملی گفت: مولفه های قدرت در دنیا تغییر کرده و امروزه بمب هسته ای و تکنولوژی برتر ابراز ابرقدرتها نیست. بلکه قدرت و پردازش اطلاعات حرف اول را می زند.

وی ادامه داد: سهم رسانه ملی در سبد روزانه مردم افزایش پیدا کند. در امریکا روزانه بیش از 11 ساعت از رسانه استفاده می کنند و این چیزی بیش از 2 سوم وقت غیر از خواب آنهاست.

سرافراز اظهارداشت: این قدرت به شکل متمرکز و جهانی در حال انجام است و هدف از انجام آن کشف افکار، عقاید و احساس و عواطف مردم است که بتوانند در آن تغییر ایجاد کنند. وظیفه ما در رسانه ملی در این شرایط این است که نخبگان در اتاق فکری جمع شوند و این پدیده را شناسایی کنند و راه برون رفت از این موضوع را دریابند. اگر این اتفاق نیافتد، ما در رسانه ملی و بقیه رسانه ها منفعل خواهیم بود. راه حل های این موضوع این است که جایگاه رسانه را در زندگی مردم پیدا کنیم و این رسانه باید رسانه اسلامی با رسالت جهانی باشد.

وی اظهارداشت: رسانه ملی برای انجام ماموریت گسترده خود احتیاج به چابک سازی و اصلاح روش کار دارد. باید در تولیدات برون سپاری صورت بگیرد و تعاملی بشود. توسعه کمی و کیفی بیشتر باید بشود و سهم و توجه ما به کیفیت است. جدول پخش امروزه در اختیار کاربر و مخاطب است و این جور نیست که ما تعیین کنیم چه برنامه ای را مخاطب در چه ساعتی ببیند.

سرافراز گفت: دیدگاه خود را نسبت به تغییرات منطقه ای گسترده تر می گویم. امریکا، کشورهای عراق و افغانستان را اشغال نظامی کرد و با تدابیری که در ایران رسانه با توجه به رهنمودهای رهبری انجام شد، این ترفندها در داخل کشور که همان فتنه 88 بود، سرکوب شد. هدف فتنه 88 سرنگونی حکومتی بود که با آراء مردمی اداره می شود، بعد از آن هم بیداری اسلامی را داشتیم که حکومت های استبدادی یکی پس از دیگری سرنگون شدند. ترفند غربی ها چه بود؟ این که در این کشورها جنگ مذهبی و داخلی راه انداخت. حالا نتیجه آن نیز جنگ علیه تروریسم شد.

وی اظهارداشت: جریان سالم اهل سنت با گروه های تکفیری به مقابله پرداخته اند. بیداری علیه استبداد داخلی تبدیل به مبارزه با استکبار می شود. بنا براین نقاط قابل توجهی روی داده که ما باید جایگاه خود را نسبت به آن دریابیم.

سرافراز در آخر با خواندن شعر خدایا چنان کن سرانجام کار که تو خشنود باشی و ما رستگار و گفتن جمله «عزت زیاد» به سخنان خود پایان داد.

۱۳۹۳/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...