نسخه چاپی

انار؛ میوه‌ای شگفت‌انگیز

یك كارشناس تغذیه و رژیم درمانی گفت: برجسته‌ترین خاصیت انار كند كردن روند چروك شدن پوست است.

به گزارش نما معصومه جولانا در گفت‌وگو با ايسنا، با بیان اینکه انار یکی از قدیمی‌ترین میوه‌های شناخته شده است، افزود: از گذشته مصرف این میوه برای شفافیت پوست توصیه شده است.

وی بیان کرد: انار میوه‌ای است که در ابتدا در آسیا و اطراف دریای مدیترانه کشت می‌شد اما، اکنون در بسیاری از کشورها که آب و هوا اجازه می‌دهد رشد کرده است. انار میوه‌ا‌ی شگفت‌انگیز بوده و خواص دارویی بسیاری دارد. انار فشار خون و کلسترول را کاهش می‌دهد و در درمان کم‌خونی مؤثر است.

جولانا تصریح کرد: احتمالا مشهورترین خاصیت انار کند کردن روند چروک شدن پوست است و می‌توان عطش را با خوردن انار برطرف ساخت. انار همچنین در درمان اسهال بسیار مفید است و در سلامتی قلب و عروق و استخوان نقش دارد.

جولانا بیان کرد الاژیک اسید موجود در انار از بروز بیماری‌ها از جمله بیماری‌های عصبی، سرطان‌ها مخصوصا سرطان پروستات و سرطان سینه جلوگیری می‌کند و رشد تومورهای سرطانی را کند می‌سازد.

به گفته این کارشناس تغذیه، انار از تصلب شریان‌ها، سکته‌ها، آلزایمر و پیری زودرس جلوگیری و خون را صاف می‌کند، گشاینده‌ رگ‌های بدن، ملین شکم و تقویت‌کننده‌ کبد است. انار برای یرقان، خفقان قلب و سرفه‌ حاد، سودمند است. صدا را صاف و صورت را با طراوت می‌کند.

جولانا با بیان خواص موجود در آب انار نیز گفت: آب انار در افزایش جریان خون در قلب موثر است و خاصیت میکرب‌کشی و ضدعفونی‌کنندگی دارد. انار مانع بروز پوسیدگی دندان می‌شود. از طرفی یک انار معمولی 40 درصد نیاز روزانه‌ بدن به ویتامین ث را تامین می‌کند. انار اشتهاآور و همچنین غنی از آنتی‌اکسیدان، اسید فولیک، پتاسیم و آهن است و دم کرده‌ پوست انار گلودرد را تسکین می‌دهد. مطالعات نشان می‌دهد که انار یکی از نیرومندترین و مغذی‌ترین غذاها برای سلامتی و میوه‌ای است که شما نمی‌توانید از رژیم‌تان حذف کنید.

وی با توصیه به خوردن این میوه و آب آن به همراه گل‌پر به دلیل ترکیباتی که دارد، اظهار کرد: این میوه نفخ‌آور است، مصرف آن با گیاه معطری مانند گلپر که طبع گرمی دارد، خاصیت نفخ‌کنندگی آن را از بین می‌برد.

این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی در ادامه با بیان اینکه یکی از فرآورده‌های پرمصرف این میوه رب انار است، خاطرنشان کرد: رب انار فرآورده‌ای است که بواسطه وفور این میوه در برخی نقاط انارخیز کشور از جمله ساوه تهیه می‌شود و تمامی خواص انار را داراست.

۱۳۹۳/۸/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...