نسخه چاپی

380 مورد اسیدپاشی در سال جاری اتفاق افتاد

فرمانده ناجا با اشاره به اینكه از ابتدای سال 380 مورد ارتكاب اسیدپاشی در كشور به وقوع پیوسته است، گفت: این موارد تنها مربوط به افراد نبوده و بسیاری از آنها اسیدپاشی به اموال هموطنان بوده است.

به گزارش نما به نقل از مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح چهارشنبه در حاشیه همایش ارتقاء سلامت اداری در نیروی انتظامی، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موارد اسیدپاشی علیه اموال مردم همچون خودروهای آنها پیش از این در کشور نیز وجود دارد و متعدد است ولی حادثه اصفهان به دلیل اینکه وسعت رسانه ای یافت، به چشم آمد در حالیکه از ابتدای سال 380 مورد ارتکاب اسید پاشی به وقوع پیوسته که بسیاری از آنها علت های انتقامی و روانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مجرم اسیدپاشی اصفهان هنوز دستگیر نشده و تحقیقات در این رابطه ادامه دارد در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا تصاویری در این رابطه چهره نگاری نشده و در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است، گفت: برخی معتقدند که چرا موضوع چهره نگاری متهمان در سطح رسانه ها مطرح نشده در حالیکه قاضی باید این مسئله را تشخیص دهد و روش های پلیسی نیز نیازی به این مسئله نمی بیند.

رئیس پلیس کشور ادامه داد: طرح امنیت اجتماعی همچون گذشته در نیمه دوم سال ادامه دارد و پلیس، جرایم و ناهنجاری ها را رصد می کند و هر جا که فراوانی بیشتری باشد، تمرکز می یابد.

سردار احمدی مقدم در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر حادثه تعقیب و گریز پلیس راهور در منطقه قلعه گنج، گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم و اگر اقدامی خلاف مقررات توسط پلیس راهور انجام گرفته باشد آن را بررسی می کنیم. بر اساس قانون، پلیس راهور نیز می تواند در صورت نیاز و صلاحدید، تعقیب و گریز نظامی انجام دهد ولی باید این موضوع و حادثه آن بررسی و نیت مشخص شود.

وی در ادامه بیان داشت: نیروی انتظامی دستگاه مبارزه با فساد و جرم است و از زمانی که بنده به نیروی انتظامی آمدم تلاش کردیم اقدامی سازمان یافته تر در این رابطه انجام دهیم. از نخبگان نیز جهت جلب مشارکت درخواست همکاری داشته ایم و این موضوع را از دید آنها نیز مورد بررسی قرار داده ایم.

سردار احمدی مقدم اضافه کرد: در رابطه با مبارزه با فساد با مراکز علمی قرارداد بسته ایم و در یک اقدام پژوهشی توسط این مراکز نمره 10 استان کشور 7.2 از 10 لحاظ شده است و در واقع سازمان ها در سطح جهان برای بررسی اداری مبنا را بر نمره 10 قرار داده و نیروی انتظامی در بررسی های 10 استان موفق به کسب نمره 7.2 شده است.

به گفته رئیس پلیس کشور، در سال 83، 4 هزار و 200 پرونده در رابطه با جرایم و تخلفات سازمانی رسیدگی شد و دو هزار نفر اخراج و معاف از خدمت شدند. این در حالی است که در 6 ماهه امسال میزان پرونده ها در این رابطه به طور چشمگیری کاهش یافته و به نظر می رسد تا پایان سال جرایم و تخلفات سازمانی در نیروی انتظامی 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش کاهش یابد.

سردار احمدی مقدم در رابطه با حادثه شهر ری در هفته گذشته نیز، گفت: رسانه های بیگانه سعی داشتند این مسئله را اهانت اهل سنت به شیعیان و اختلاف شیعه و سنی جلوه دهند در صورتی که این مسئله مردود است.

وی با بیان اینکه بخشی از اتباع بیگانه، افغانی های غیر مجاز بوده که برای جشن نامزدی یکی از اقوام شرکت کرده بودند، گفت: این افراد به خاطر احترام به اهل شیعه، این جشن را به بعد از مراسم عاشورا موکول کرده بودند البته ناجا مانع تنش میان اتباع افغانی و هموطنان ایرانی شد.

فرمانده ناجا در پایان از طرد تعدادی از این افغانی ها که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده بودند خبر داد و گفت: این موضوع مسئله مهمی نبود و برنامه ریزی برای اهانت به مقدسات نیز نبوده است. همچنین نباید اجازه دهیم هر مسئله ای بهانه ای برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان شود.

۱۳۹۳/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...