نسخه چاپی

دیدار دبیر كل حزب موتلفه با جبهه پایداری

دبیر كل حزب موتلفه از دیدار حزب مؤتلفه با جبهه پایداری خبر داد و گفت:‌ مذاكره بین تشكل‌های اصولگرا یك كار لازم است و معتقدیم مذاكره نكردن و ارتباط نداشتن یك اقدام نادرست سیاسی محسوب می‌شود.

به گزارش نما، محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب مؤتلفه درباره معرفی وزیر علوم جدید از سوی دولت اظهار داشت: بنده شناختی از سوابق وزیر علوم معرفی شده ندارم کما اینکه با وزیر علوم معرفی شده قبلی نیز که نتوانست از مجلس رأی بگیرد آشنایی چندانی نداشتم اما برای اینکه بتوانیم نظرات خود را اعلام کنیم اطلاعات لازم را کسب می‌کنیم و پس از ‌آن موضع می‌گیریم از این رو فعلاً ارزیابی خاصی از این موضوع ندارم.

حبیبی درباره اظهارنظر حجاریان درباره عقلانی شدن رفتار ائمه پس از قیام عاشورا گفت: آقای حجاریان و دوستان همفکرش گاهی مطالبی می‌گوید که در عرف ادبیات و باورهای مورد قبول مردم نیست، من اطلاع دارم که ایشان در خانواده متدین به اهل بیت بوده است اما چطور می‌شود که گاهی حرف‌های خارج از عرف‌های معمول می‌گوید شاید شگرد سیاسی باشد.

دبیر کل حزب مؤتلفه درباره علت این شگردهای سیاسی تصریح کرد: نیت افراد را خدای متعال می‌داند اما این موضوعات از خبط‌های دینی و سیاسی و تاریخی است و آقای حجاریان ظاهراً ابایی از ارتکاب این خطاها ندارد.

وی با بیان اینکه در دوران حاکمیت دوم خردادی‌ها هم در مجلس و هم در دولت از این تفسیرها زیاد صورت می‌گرفت، به نظر اصلاح‌طلبان مبنی بر اعمال خشونت در دوران صدر اسلام و تکرار آن خشونت در روز عاشورا اشاره کرد و یادآور شد: این صحبت‌ها هیچ پایه علمی و تاریخی ندارد و برخلاف واقعیت‌های موجود است اما مشخص نیست چرا از سوی برخی‌ها در فضای مطبوعاتی کشور باب می‌شود.

حبیبی اظهار داشت: اخیراً می‌گویند امام حسین (ع) با عمرسعد مذاکره کرده است، ممکن است در مقطعی امام معصوم مذاکره‌ای کرده باشد که در مقطع دیگری امام معصوم دیگری آن نوع مذاکره را در شرایط جدید مردود بداند.

دبیر کل حزب مؤتلفه ادامه داد: تحلیلی که آقای حجاریان از عاشورا و صدر اسلام می‌دهد جز اینکه تنفر مردم را از خودشان افزایش دهند نکته دیگری ندارد.

وی در ادامه در خصوص دیدارهای حزب مؤتلفه با جبهه پایداری توضیح داد: بنای ما اصولاً این است که مذاکره بین تشکل‌های اصولگرا یک کار لازم است و معتقدیم مذاکره نکردن و ارتباط نداشتن یک اقدام نادرست سیاسی محسوب می‌شود بنابراین از هر ملاقاتی با تشکل‌های مختلف اصولگرا استقبال می‌کنیم.

حبیبی افزود: هیچ تشکلی اصولگرای شناخته شده‌ای از این قاعده مستثنی نیست از این رو اصولگرایان باید با هدف تقویت همگرایی بین خود از هیچ ارتباط و رایزنی ابایی نداشته باشند.

دبیر کل حزب مؤتلفه درباره جزئیات این دیدار خاطرنشان کرد: درباره جزئیات این دیدار بعداً صحبت خواهیم کرد.

۱۳۹۳/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...