نسخه چاپی

قدیمی ترین قرآن نزد آلمانها + عكس

عکس خبري -قديمي ترين قرآن نزد آلمانها + عکس

ادعای زمان دقیق نوشتن این قرآن بر خلاف سخنان سخنگوی این كتابخانه می باشد.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، وب سایت دویچه وله(Dw) با انتشار خبری به نقل از مسئولان دانشگاه توبینگن آلمان مدعی شد که زمان تحریر قرآن موجود در کتابخانه این دانشگاه به صدر اسلام بر می گردد.



دانشگاه توبینگن اعلام کرد که کتاب قرآنی بسیار قدیمی در کتابخانه این دانشگاه وجود دارد که دانشمندان با تحقیقات جدید خود دریافته‌اند زمان تحریر آن به نخستین سال‌های پیدایش دین اسلام برمی‌گردد.



این دانشمندان به کمک روش‌های علوم طبیعی برآورد می‌کنند که این نسخه خطی که روی پوست نوشته شده متعلق به قرن هفتم میلادی باشد.



این وب سایت در ادامه افزود: «به نظر دانشمندان که سه نمونه از این قرآن را آزمایش کرده‌اند، این کتاب به احتمال ۹۵نزدیک به یقین تنها حدود ۲۰ تا ۴۰ سال پس از مرگ[رحلت حضرت] محمد پیامبر اسلام در سال ۶۳۲ میلادی نوشته شده است. تا کنون گمان می‌رفت که این قرآن در قرن هشتم یا نهم میلادی به رشته تحریر درآمده باشد.»



تعیین تاریخ دقیق نوشتن چنین قرآن بسیار قدیمی در سراسر جهان بی‌سابقه بوده، چرا که تا کنون تنها تعداد بسیار محدودی از دست‌نویس‌ها با روش‌های علوم طبیعی مورد بررسی قرار گرفته‌ است.



البته ادعای زمان دقیق نوشتن این قرآن بر خلاف سخنان سخنگوی این کتابخانه می باشد.



سخنگوی کتابخانه دانشگاه توبینگن گفت: «ما حدس می‌زنیم که این قدیم‌ترین دست‌نویس قرآن است.»





این نسخه قرآن دست‌نویس از سال ۱۸۶۴ جزو کتاب‌های کتابخانه دانشگاه توبینگن است. در آن سال این کتابخانه بخشی از کتاب‌های مجموعه یوهان گوتفرید وتس‌اشتاین، کنسول امپراتوری پروس را خریداری کرد.



در کتابخانه دانشگاه توبینگن بیش از ۲۰ نسخه قرآن دست‌نویس موجود است.



نسخه‌های قرآن‌ دست‌نویس کتابخانه دانشگاه توبینگن در بخش دست‌نویس‌های این کتابخانه و برخی از آن‌ها همچنین به طور دیجیتال در اینترنت در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

۱۳۹۳/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...