نسخه چاپی

پرباران ترین و كم بارانترین استان های كشور

از ابتدای سال آبی جاری تاكنون، استان های گیلان و سیستان و بلوچستان به ترتیب پر بارش ترین و كم بارش ترین استان های كشور گزارش شده اند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، استان های گیلان و سیستان و بلوچستان به ترتیب پر بارش ترین و کم بارش ترین استان های کشور گزارش شده اند.

استان گیلان با 424 میلی متر بارش از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، عنوان پربارش ترین استان کشور را به خود اختصاص داده است.

براین اساس، میزان بارش استان گیلان درمقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته، 77 درصد و درمقایسه با دوره درازمدت 91 درصد افزایش داشته است.

همچنین از ابتدای سال آبی جاری تاکنون استان مازندران با 232 میلی متر بارندگی، پس از گیلان در جایگاه دوم استان های پربارش کشور قرار گرفته است. میزان بارش استان ماندران درمقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته 56 درصد و در قیاس با دوره درازمدت 72 درصد افزایش نشان می دهد.

براساس این گزارش، سیستان و بلوچستان کم بارش ترین استان کشور از ابتدای سال آبی جاری تاکنون گزارش شده و حجم بارش های این استان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، فقط دو میلی متر بوده است.

میزان بارش استان سیستان و بلوچستان درمقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته، دو برابر شده است، اما درمقایسه با دوره درازمدت 42 ساله 60 درصد کاهش نشان می دهد.

پس از استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان با سه میلی متر و کرمان با پنج میلی متر بارندگی از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، دیگر استان های کم بارش کشور گزارش شده اند.

میزان بارش استان هرمزگان درمقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته بدون تغییر بوده اما درمقایسه با دوره درازمدت 42 ساله 25 درصد کاهش یافته است.

براساس این گزارش، میزان بارش استان کرمان نیز درمقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته و همچنین دوره درازمدت 42 ساله 25 درصد افزایش نشان می دهد.

۱۳۹۳/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...