نسخه چاپی

ادعای المانیتور درباره تمدید مذاكرات

پایگاه خبری المانیتور به نقل از یك مقام كشورهای عضو گروه 1+5 ادعا كرد: مذاكرات هسته‌ای به احتمال 50 درصد تمدید می‌شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: پایگاه خبری المانیتور به نقل از یک مقام کشورهای عضو گروه 1+5 ادعا کرد: مذاکرات هسته‌ای به احتمال 50 درصد تمدید می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری المانیتور، سه روز مذاکرات سخت و فشرده میان ایران و گروه 1+5 در عمان در حالی پایان یافت که به نظر می‌آید توافقی در آن برای رسیدن به راه حل نهایی درباره برنامه‌ی هسته‌ای ایران حاصل نشده است. اما دیپلمات‌ها همچنان می‌گویند که دستیابی به این توافق تا ضرب‌الاجل 24 نوامبر امکان پذیر است.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیرامور خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد این کشور گفت که به طور معقولانه نسبت به حصول یک توافق تا 24 نوامبر خوش‌بین است. اما اشتباه است که بگوییم پیشرفتی بزرگ حاصل شده است.

از طرفی دیگر روسیه و ایران روز سه شنبه یازدهم نوامبر قراردادی را برای ساخت دو راکتور جدید در بوشهر توسط شرکت روس اتم امضا کردند و روسیه قرار است سوخت این راکتورها را تامین کند.

همچنین هیات مذاکره کننده فرانسه در شبکه‌ی اجتماعی توئیتر چهار سناریو را محتمل دانست: دستیابی به توافق نهایی تا 24 نوامبر، حصول چارچوب توافق با دورنمای کار روی جزئیات در آینده، ادامه مذاکرات و شکست مذاکرات.

یک دیپلمات از کشورهای عضو 1+5 بااشاره به این سناریوها در گفت‌وگو با المانیتور مدعی شد: یک شانس 25درصدی برای حصول توافق نهایی تا 24 نوامبر وجود دارد و به احتمال 50 درصد مذاکرات تمدید می‌شود.

این دیپلمات که خواست نامش فاش نشود تاکید کرد که احتمال شکست مذاکرات بسیار کم است.

سوزان ملونی، مشاور سابق وزارت امور خارجه آمریکا در حوزه ایران در گفت‌وگو با المانیتور اظهار کرد: من فکر می‌کنم بتوانیم با قطعیتی نسبی بگوئیم که توافقی در عمان حاصل نشده است.

وی تاکید کرد که نمی‌توان گفت این توافق حاصل نمی‌شود، واضح است که این اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش المانیتور، آخرین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 قرار است 18 نوامبر در وین پایتخت اتریش و در روزهای پایانی تا ضرب‌الاجل 24 نوامبر برگزار شود.

۱۳۹۳/۸/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...