نسخه چاپی

فاطمه رهبر در گفتگو با نما:

مذاكرات دیگر بیهوده است

عکس خبري -مذاکرات بيهوده است

عضو كمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت:اگر مذاكرات برهمین مقطع به پایان برسد و نتیجه مطلوبی را ندهد، برای جمهوری اسلامی ایران هیچ چیزی تغییر نخواهد كرد و روند فعالیتهای ما ادامه خواهد یافت.

فاطمه رهبر عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما در رابطه با روند مذاکرات هسته ای و سیاست آمریکاییها در این رابطه گفت : ضمن اینکه ما نمی خواهیم با نگاه منفی وبدبینانه به روند مذاکرات بنگریم، اما آنچه مسلم است و پیش بینی می شد ، طرف مذاکره کننده ما متعهد به انجام تعهدات خودش نیست. حداقل اگر عملکرد آنها در سنوات گذشته ارزیابی کنیم، شاهدیم که سابقه خوبی از طرف های مقابل مان نداریم حال سیاستهای آمریکاییها باشد یا انگلیس و یا اتحادیه اروپا.
وی افزود: طرف مقابل ما حتی در این چند روز اخیر به تعهدات خود مطابق توافق نامه عمل نکردند و اسامی چند نفر از شخصیتهای کشور، شرکتها و دانشگاهها را وارد لیست تحریم های اتحادیه اروپا کردند که جالب این جا است در میان اسامی نام آقای سرافراز دیده می شود که بعد از اینکه حکمشان از سوی مقام معظم رهبری اعلام شد وارد لیست تحریم ها قرار گرفتند.
رهبر افزود: اگر این خبر از جهت صحت و سقم واقعیت داشته باشد ،معلوم است که طرف مقابل ما با یک برنامه و سیاست از پیش تعیین شده عمل می کنند، یعنی طرف مقابل ما آن قدر برای تحت فشار قراردادن جمهوری اسلامی ایران عجله دارد و از هر مساله ای برای فشار بیشتر بر ایران مضایقه نخواهند کرد حتی آنها کمی صبر نکردند که کمتر از 48 ساعت اسم آقای سرافراز را وارد لیست تحریمها کردند .
عضو کمیسیون اصل 90 تصریح کرد: این عمل نشان گر آن است که برخلاف ادعای طرف مقابل ما، که با تدبیر عمل می کنند اما بسیار بی تدبیر هستند و اقداماتی انجام می دهد که دست خود را رو می کند
و اگر این خبر واقعیت داشته باشد یک مثال بارز از بی تدبیری آنها است.
وی خاطر نشان کرد: از طرفی آنها کاری نکردند که جلب نظر و اعتماد طرف ایرانی را داشته باشند و این اقدامات و توهین ها برای مردم ما یک حرکت کاملا تکراری و از پیش تعیین شده است. قطعا بی نتیجه ماندن مذاکرات مسقط یکی دیگر از اقدامات طرف مقابل ما خواهد بود که اعتماد عمومی را همچنان سلب نگه می دارد و باعث می شود که مردم ایران سیاستهای آنها را بیشتر بشناسند .
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: البته تکلیف مردم ما و دولت ما و مجلس را که در راس آنها فرمایشات و سیاستهایی است که مقام معظم رهبری تعیین می کنند و مشخص است.علاوه براین تلاش هایی که تیم مذاکره کننده ما انجام می دهد، مقام معظم رهبری چندین بار حمایت ها و مواضع خود را اعلام کرده اند و تاکید کرده اند که تیم مذاکره کننده باید به تمام تعهدات خود عمل بکند؛ علی رغم اینکه مطمئن بودند که طرف مقابل ما به توافق خود عمل نخواهند کرد.
وی در پایان گفت: به نظر من برای ایران مساله ای تغییر نخواهد کرد، چراکه بعد از پیروزی جمهوری اسلامی ایران با مشکلاتی بسیاری دست وپنجه نرم کردیم و توانستیم برروی پای خود بایستیم و عرصه های مختلف موفقیتهای چشمگیری رابه دست بیاوریم.الان هم اگر مذاکرات برهمین مقطع به پایان برسد و نتیجه مطلوبی را ندهد، برای جمهوری اسلامی ایران هیچ چیزی تغییر نخواهد کرد و روند فعالیتهای ما ادامه خواهد یافت.

۱۳۹۳/۸/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...