نسخه چاپی

روزانه 45 زلزله در كشور رخ می دهد

معاون وزیر كشور و رییس سازمان مدیریت بحران گفت: بر اساس آمار موجود به طور میانگین روزانه 45 بار كشور می لرزد اما با اقدامات انجام شده در حوزه بحران خوشبختانه شاهد ببارآمدن خسارت اندك جانی و مالی هستیم.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران گفت: بر اساس آمار موجود به طور میانگین روزانه 45 بار کشور می لرزد اما با اقدامات انجام شده در حوزه بحران خوشبختانه شاهد ببارآمدن خسارت اندک جانی و مالی هستیم.

«اسماعیل نجار»، در پاسخ به اینکه آیا اظهارات کارشناسان در حوزه زلزله صحت دارد یا خیر؟ نیز گفت: نباید از نظرات کارشناسی وعلمی نگران باشیم بلکه باید با همت، این موضوع را که وظیفه ماست دنبال کنیم.

وی تاکید کرد: در حوزه زلزله نگران اظهارنظر کارشناسی نیستیم. سطح دانش در حوزه حوادث کشور به جایی رسیده است که اگر همه به هم کمک کنیم و مردم مشارکت کنند درحوزه حوادث ایمن خواهیم شد.

* مدیریت بحران نیازمند توجه خاص دولت

رییس سازمان مدیریت بحران همچنین در پاسخ به این سوال که آیا مشکل تخصیص اعتبارمستقل به حوزه بحران کشور با دولت برطرف شده است یا خیر؟ گفت: تخصیص اعتبار مستقل به حوزه بحران نیازمند توجه خاص دولت است که به روند دراین زمینه سرعت بخشیده است.

نجار تصریح کرد: در حال حاضر مذاکرات و رایزنی هایی با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و نیزهیات دولت در زمینه تخصیص اعتبار مستقل در حوزه بحران انجام شده وآقای رحمانی فضلی وزیرکشور این موضوع را در هیات دولت پیگیر هستند.

وی با بیان اینکه دولت خیلی راغب نیست اعتبار حوزه بحران مستقل شود، افزود: امیدواریم بتوانیم دیگران را متقاعد کنیم که یا کل اعتبار و یا بخشی از آن به صورت تنخواه در حوزه بحران به وزارت کشور بازگردد.

* جز آزادی چیزی در رسانه ها ندیدم

معاون وزیر کشور در حوزه بحران با بیان اینکه بعد ازانقلاب اسلامی چیزی جز آزادی در رسانه ها ندیدم، گفت: بیان این جمله که آزادی در رسانه وجود ندارد خود نوعی آزادی است.

نجار افزود: شاید کسانی که مدعی هستند آزادی در رسانه وجود ندارد، قصد عبور از خطوط قرمز از نظام را دارند.

وی با بیان اینکه فاصله بسیاری میان خودسانسوری و آزادی بیان در رسانه وجود دارد، ادامه دارد: در هیچ جای دنیا اجازه نمی دهند، رسانه ها از خطوط قرمز نظام عبور کنند چرا که انتشار برخی اخبار، ممکن است امنیت ملی را به خطر بیندازد.

به اعتقاد این مقام وزارت کشور؛ زبان مطبوعات باید جذاب و شیرین باشد تا مخاطبان خود را جذب کند و این نکته حائز اهمیتی در رسانه به شمارمی رود اما در مقابل زبان کنایه آمیز میزان جذب مخاطب را کاهش می دهد.

۱۳۹۳/۸/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...