نسخه چاپی

حجت‌الاسلام و المسلمین حاجی صادقی:

قرآن بهترین منبع و راهكار در برابر جنگ نرم دشمن است

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: قرآن بهترین منبع و راهكار در برابر جنگ نرم دشمن است و به واسطه قرآن بصیرت‌بخش است كه می‌توانیم در مقابل جبهه استكبار بایستیم.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین حاجی صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین افتتاحیه آموزشیار قرآن کریم سپاه پاسداران در رابطه با نقش قرآن در زندگی و جامعه اظهار داشت: خدا در قرآن نقل می‌کند که شکایت پیامبراز امتش در رابطه با قرآن است که امت پیامبر قرآن را کم‌تر در بطن زندگی خود مورد استفاده قرار می‌دهند و حال سوال اینجاست که باید چه دستورات و کارهایی را انجام دهیم که مصداق این آیه نباشیم.

وی تصریح کرد: اعجاز و امثال این‌ها فلسفه وجودی قرآن نیست و برجسته‌ترین فلسفه وجودی قرآن این است که انسان را انسان می‌کند و از مسیر خاک تا خدا راهبر و چراغ راه انسان است و معارف و محتوای قرآن برای تعالی بخشی و انسان سازی است و باید بدانیم قرآن نسخه خدا برمردم خواهد بود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: خداوند ممنان با فرستادن حضرت محمد(ص) جامع‌ترین واخرین پیام خود را به مردم داده است و دراین پیام سبک زندگی انسان‌ها را منتشر کرده است تا اتمام حجتی با آدمیان باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاجی صادقی افزود: برجسته‌ترین افرادی که ادعا می‌کنند قرآن را مورد محجوریت قرار نداده‌اند کسانی هستند که قرآن را در ظهور و بروز خارجی خود قرار داده‌اند زیرا فلسفه وجودی قرآن در آن است که انسان‌ها را به سرمنزل مقصود می‌رساند و انسان بی‌قرآن مریض است.

وی ادامه داد: قرآن حرکت‌دهنده ظلمت به سوی نور است و میزانی است برای تمایز بین حق و شر و ما باید دیگران را با این میزان یعنی قرآن بسنجیم.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که خدا در جریان سازی مردم در نهضت پیامبر 3 جبهه را معرفی می‌کند اظهارداشت: آن سه جبهه مومنان در قرآن کریم است و دیگری کافرین در قرآن که تمام این‌ها حدشان مشخص است اما بدترین جبهه‌ها در قرآن که معرفی شده‌اند افرادی هستند که شعار دین سر می‌دهند و بی‌دین هستند که آنان منافقان هستند.

وی بیان داشت: قرآن بهترین منبع و راهکار در برابر جنگ نرم دشمن است و امروز جبهه استکبار به این جمع‌بندی رسیده است تا جان انقلاب اسلامی ما را بگیرد و به واسطه قرآن بصیرت‌بخش است که می‌توانیم در مقابل جبهه استکبار بایستیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاجی‌صادقی ادامه داد: فتنه از قتل نیز به استناد آیه‌های شریف قرآن بدتر است و دشمن به دنبال آن است که برای از بین بردن انقلاب اسلامی فتنه‌اندازی در جامعه صورت دهد و ما نیز نباید در برابر فتنه سکوت کنیم و وظیفه ما در برابر فتنه آن است که قرآن را هم چون امام خود قرار دهیم و به واسطه آن با پیروی از ولایت مقابل استکبار و فتنه بایستیم و استکبارستیز باشیم.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان داشت: آنان که ظالمانه همچون جبهه تکفیری‌ها و داعش و وهابیت برخورد می‌کنند قرآن عامل گمراهی آن‌ها می‌شود زیرا آنچیزی که خود از قرآن کریم برداشت می‌کنند استفاده می‌کنند و هر اقدامی هم چون آدم‌کشی و جنایت‌هایی که انجام می‌دهند را منبع آن را قرآن می‌دانند که ما باید در این موردها بصیرت خود را به کار گیریم.

وی با بیان این که بنده 60 عنوان کلی در رابطه با سیاست را از قرآن کریم جمع‌آوری کردم به کاربردهای قرآن در زندگی و جامعه، اشاره کرد و گفت: ما می‌توانیم با به کارگیری و استفاده از محتویات قرآن کریم جامعه را رو به امید و تعالی بیاوریم تا رضایت خلق خدا وخود خداوند نیز به دست آید.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی یکی از بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با قرآن اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که در فضای زندگی ما باید قرآن حکومت کند و برکات قرآنی موج بزند و در سایه قرآن است که بصیرت، شجاعت و اقدام ما معنا پیدا می‌کند.

وی در ادامه به نکاتی در رابطه با الزامات تمسک به قرآن کریم پرداخت و اظهار داشت: نخستین آن فهم صحیح از آیات قرآن و انطباق با واقعیت خارجی است و دلیل آن آن است که قرآن کتاب زندگی است و باید سرلوحه و برنامه زندگی ما باشد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: دومین نکته آن تعبد به قرآن است که این نشان دهنده آن است که هر گونه وابستگی به دشمنان به معنای آتش است و ما فقط باید به قرآن مراجعه کنیم و نکته بعدی آن است که قرآن چشم دل را باز می‌کند زیرا قرآن تولید کننده نور و روشنایی است اما ما باید برای استفاده از آن چشم بصیرت داشته باشیم و استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاجی صادقی افزود: دستیابی به معارف قرآن جز با معنویت و معارف نمی‌شود زیرا معارف قرآن اکتسابی نیست و باید روح خود را نیز پاک و مطهر کنیم.

وی به پنجمین نکته و اساسی‌ترین آن‌ها اشاره کرد و گفت: اساسی‌ترین راهکار و الزامات قرآن تمسک ولایت است که این نکته مهمترین الزام به قرآن است و باید بدانیم ولایت زبان ناطق قرآن و عضو تفکیک ناپذیر آن است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: بهره‌برداری از ولایت بدون ولایت تولیدی از خوارج، تکفیری‌ها و داعشی‌ها می‌شود و ما باید به خاطر انقلاب، دستاوردهایش و شهدا شاکر خداوند متعال باشیم و باید سرافکنده و خجالت زده باشیم که این قرآن را داریم اما دست به طرف دیگران دراز می‌کنیم.

۱۳۹۳/۸/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...