نسخه چاپی

طرح فرماندهان نظامی ائتلاف چیست؟

فرماندهی ارتش آمریكا گفت: هدف از این نشست ، بهبود استراتژی ائتلاف برای مقابله با داعش است زیرا این استراتژی با شكست هایی مواجه شده است.

به گزارش نما به نقل از العالم، 200 فرمانده نظامی بیش از سی کشور عضو ائتلاف ضد داعش امروز به مدت 10 روز در پایگاه هوایی مکدیل در ایالت فلوریدای آمریکا به منظور بررسی نبرد علیه این گروه تشکیل جلسه می دهند.

فرماندهی ارتش آمریکا گفت: هدف از این نشست ، بهبود استراتژی ائتلاف برای مقابله با داعش است زیرا این استراتژی با شکست هایی مواجه شده است.

این نشست سه ماه پس از آغاز حملات هوایی آمریکا به مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق برگزار می شود که نتوانسته توانمندی نظامی داعش را تضعیف کند.

به گفته وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، ارتش آمریکا 85 درصد از حملات هوایی ائتلاف را از اوت 2014 تا کنون انجام داده است.

سهم هم پیمانان عرب آمریکا از 393 حمله هوایی به داعش در سوریه، 56 حمله و سهم شرکای غربی آمریکا از 470 حمله به مواضع این گروه در عراق، 70 حمله بوده است.

عربستان ، امارات ، اردن ، بحرین ، در حمله به سوریه و استرالیا ، بلژیک ، انگلستان ، کانادا ، دانمارک ، فرانسه و هلند در حمله به مواضع داعش در سوریه مشارکت دارند.

ائتلاف 2400 بمب و موشک در بیش از هشتصد حمله هوایی پرتاب کرده که شماری غیر نظامی نیز در جریان آن کشته شدند. در این زمینه می توان به حمله هوایی به شهر هیت در غرب رمادی اشاره کرد که به کشته شدن 18 غیر نظامی انجامید.

۱۳۹۳/۸/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...