نسخه چاپی

یخ ورود نقدینگی به بورس در حال آب شدن

بازار سرمایه در هفته گذشته شاهد افزایش حجم، ارزش و تعداد معاملات بود و شاخص كل نیز ۰.۵۶ درصد افزایش را به خود دید.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، در پایان معاملات هفته سوم آبان تعداد 5 میلیارد و 692 میلیون سهم و حق تقدم در 463 هزار نوبت مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب 47 و 62 درصد افزایش را نسبت به هفته قبل خود تجربه کرد.

ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم نیز در این 5 روز به 14 هزار و 928 میلیارد ریال رسید که نسبت به هفته قبل 65 درصد افزایش یافته است.
همچنین ارزش معاملات نرمال در هفته گذشته به 13058 میلیارد ریال و حجم معاملات نرمال به 5155 میلیون سهم رسید که نسبت به هفته قبل خود 44 و 33 درصد افزایش را نشان می دهد.

تعداد 461 هزار و 567 برگه اوراق مشارکت نیز به ارزش 462 میلیارد ریال در این مدت معامله شد که نسبت به هفته ماقبل افزایش 144 درصدی داشته است.

این گزارش می افزاید: شاخص بورس نیز در سی و چهارمین هفته معاملاتی تالار شیشه ای در سالجاری با 423 واحد افزایش نسبت به هفته قبل به رقم 76 هزار و 589 واحد رسید؛ شاخص بازار اول هم با 26 واحد افزایش به رقم 56 هزار و 765 واحد و شاخص بازار دوم با 2714 واحد افزایش به عدد 148 هزار و 378 واحد رسیدند که به ترتیب رشد 0.05 و 1.86 درصدی را نشان می دهد.

همچنین در هفته ای که گذشت صنایع محصولات شیمیایی، خودرو و ساخت قطعات، مخابرات، بانکها و موسسات اعتباری، ماشین آلات و تجهیزات و سرمایه گذاریها بیشترین اثر مثبت را بر نماگر بازار سهام داشتند و در مقابل صنایع منفی اثر گذار بر شاخص بورس در این مدت به نام صنایع فرآورده های نفتی، کک و سوخت، شرکتهای چند رشته ای صنعتی، استخراج کانه های فلزی و فلزات اساسی ثبت شد.

بیشترین تاثیر مثبت نمادها بر دماسنج بازار سهام نیز در هفته گذشته از آن شرکتهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری نفت و گاز تامین، مخابرات ایران، سایپا، بانک تجارت، بانک انصار و بیشترین تاثیر منفی بر شاخص بورس به نام شرکتهای معدنی و صنعتی چادرملو، سرمایه گذاری غدیر، بانک پاسارگاد و ملی صنایع مس ایران شد.

این گزارش می افزاید: در هفته‌های گذشته با ارائه گزارشات شش ماهه مناسب شرکتها به بازار و نیز رسیدن قیمتها به سطح مطلوب از یک سو و نیز امیدواری سرمایه گذاران به نتایج مثبت مذاکرات، شرایطی را بوجود آورده که سهامداران میل بیشتری را از خود برای ورود به بورس نشان می دهند و با اعتماد بازگشته به بورس شاهد ورود نقدینگی جدید به بازار سرمایه هستیم؛ تا جایی که در کمتر از یک هفته بازار سرمایه شاهد عرضه اولیه سهام سه شرکت برای جذب نقدینگی در بازار سهام است.

۱۳۹۳/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...