نسخه چاپی

تأمین برق نجف و كربلا با نیروگاه تمام ایرانی آغاز شد

با بهره برداری از نیروگاه حیدریه كه توسط شركت مپنا و با تجهیزات كاملا ایرانی ساخته شده، از این پس برق امكان مقدس نجف و كربلا و همچنین برق مورد نیاز منازل مسكونی و اماكن تجاری این دو شهر تأمین می شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، روز گذشته با حضور حمید چیت چیان -وزیر نیروی ایران - و عباس علی آبادی - مدیرعامل شرکت مپنا - نیروگاه حیدریه در شهر مقدس نجف به بهره برداری رسید.

این نیروگاه که دارای یک واحد گازی به ظرفیت 162 مگاوات است با تجهیزات ساخته شده در ایران توسط شرکت مپنا و نصب این تجهیزات در شهر نجف به بهره برداری رسیده و نیروگاهی کاملا ایرانی است.

همزمان با بهره برداری از این نیروگاه که با حضور مقامات محلی شهرهای نجف و کربلا و همچنین وزیر برق عراق صورت گرفت، موتورهای برق گازوئیلی منازل مسکونی در بخش گسترده ای از نجف و کربلا خاموش شد و به جای آن برق تولیدی نیروگاه حیدریه در مدار قرار گرفت.

همچنین روز گذشته بین وزرای نیروی ایران و برق عراق توافق شد که شرکت مپنا با تبدیل این نیروگاه سیکل ساده به سیکل ترکیبی، ظرفیت آنرا به 500 مگاوات برساند تا تمامی گسترده شهرهای نجف و کربلا از برق تولیدی آن بهره مند شوند.

برق آستان مقدس حرم حضرت امیرالمونین علی (ع)، بارگاه مقدس امام حسین (ع) و حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) از این پس با تولید برق توسط نیروگاه ایرانی حیدریه تأمین می شود.

۱۳۹۳/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...