نسخه چاپی

گرایش عجیب كارجویان به مشاغل دولتی

معاون وزیر كار با بیان اینكه عوامل مختلفی در ایجاد تحول در وضعیت اشتغال كشور نقش دارد اظهارداشت: آموزش، مهارت، تخصص و دانایی از جمله مهم ترین آنها است.

به گزارش نما به نقل از مهر، حسن طایی گفت: نهادینه کردن فرهنگ کار در جامعه نقش مهمی در رفع معضل بیکاری دارد. جمعیت جویای کار کشور هنوز طبق یک فرهنگ قدیمی تمایل به کار در دستگاه های دولتی و استخدام در این مراکز را دارند.

معاون وزیر کار با بیان اینکه عوامل مختلفی در ایجاد تحول در وضعیت اشتغال کشور نقش دارد اظهارداشت: آموزش، مهارت، تخصص و دانایی از جمله مهم ترین آنها است. فرهنگ سازی، بهره وری، ریسک پذیری و تهور طلبی نیز در ایجاد این تحول نقش مهمی را ایفا می کند، ولی در کشور به آن توجه نشده است.

وی افزود: هم اکنون بیشتر متقاضیان کار در کشور که جمعیت زیادی را در بر می گیرند فقط به دنبال استخدام شدن در دستگاه های دولتی هستند و به همین علت بدون کار و اشتغال در جامعه حیران و سرگردان مانده اند.

طایی، این طرز فکر نادرست را علت اصلی مشکل اشتغال در کشور توصیف کرد و افزود: دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی باید با توجه به دانش و تخصصی که کسب کرده اند، با ایجاد بنگاه ها، موسسه ها و مراکز کاریابی علاوه بر خود زمینه اشتغال افراد بیکار دیگر را نیز فراهم کنند.

این مقام مسئول در وزارت کار با تاکید بر ترویج این فرهنگ در جامعه بیکاران کشور تصریح کرد: بدون شک نهادینه شدن این فرهنگ در کنار آموزش و تخصص می تواند تا حدود زیادی معضل اشتغال در کشور را حل کند.

معاون وزیر کار همچنین با تاکید بر تمایل شدید سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در حوزه اشتغال و کارآفرینی تصریح کرد: نبود نظام اداری تسهیل گر و کارآمد که بتواند فرآیند جذب سرمایه سرمایه گذاران ر ا آسانتر کند موجب شده تا زمینه رفع معضل اشتغال در کشور فراهم نشود.

طایی گفت: به خاطر مشکلاتی که در انجام کارهای اداری و بوروکراسی وجود دارد، در برخی مواقع سرمایه گذاران چندان رغبتی به سرمایه گذاری در حوزه کسب و کار از خود نشان نمی دهند.

۱۳۹۳/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...