نسخه چاپی

واكسن ابولا از راه رسید

سازمان پزشكان بدون مرز اعلام كرد آزمایشهای بالینی سه واكسن بیماری ابولا از ماه دسامبر در مراكز درمانی وابسته به این سازمان در كشورهای گینه و لیبریا آغاز خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، این واکسنها که احتمالا برای درمان بیماری ابولا موثر خواهند بود، توسط آزمایشگاههای آمریکایی و ژاپنی تهیه شده اند. پزشکان همچنین امیدوارند به کمک داروی تهیه شده از پلاسمای خون نجات یافتگان از این بیماری، افراد آلوده را درمان کنند.

در دوران اجرای آزمایشهای بالینی و برای مدتی نزدیک به سه ماه، بر وضعیت سلامت بیماران تحت آزمایش، نظارت شده و عوارض جانبی درمان بررسی خواهد شد. در صورت مشاهده عوارض جانبی یا تاثیرات منفی، این آزمایشها زودتر از زمان بندی پیش بینی شده متوقف خواهند شد.

تاکنون بیش از سیزده هزار نفر به ویروس ابولا آلوده شده اند و بیش از پنج هزار نفر از آنها جان باختند که بیشتر قربانیان از کشورهای گینه، لیبریا و سیرالئون بودند.

از کشور آفریقایی مالی نیز خبر می رسد که یک پرستار۲۵ سالۀ مبتلا به ابولا در این کشور درگذشته است. نود نفر از افرادی که در درمانگاه محل کار این پرستار مشغول فعالیت بودند، قرنطینه شده اند.

۱۳۹۳/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...