نسخه چاپی

قالیباف: اینترانت تهران فعال می شود

شهردار تهران، گفت: اینترانت پایتخت در حوزه های اجتماعی و فرهنگی به زودی فعال می شود.

به گزارش نما ، 'محمد باقر قالیباف' در حاشیه همایش بین المللی مدیریت شهری در دهلی نو در جمع خبرنگاران، برنامه ریزی های صورت گرفته برای تبدیل تهران به یک شهر دانش پایه، هوشمند و جهانی را مورد توجه قرار داد.
وی گفت: تهران تلاش بسیاری انجام داده است تا خود را بیشتر به دنیا معرفی کرده و از تجربیات آن ها استفاده کند.

قالیباف افزود: حتی کشور ما در دیپلماسی عمومی نیز نیاز دارد که شهرها و مخصوصا پایتخت بتوانند تاثیر بیشتری در حوزه مسایل دیپلماسی عمومی، مسایل فرهنگی و ارتباطات بین مردم شهرها و کشورها داشته باشد.

وی ادامه داد: در سطح دنیا نشست های متعددی برای موضوع شهرها و شهرنشینی برگزار شده و سازمان های متعددی همچون سازمان ملل، UN Habitat و بسیاری از موسسات اقتصادی و دانشگاه ها برای این موضوع در دنیا برنامه ریزی می کنند.

شهردار تهران تصریح کرد: در ایران هم اکنون ۷۰ درصد مردم شهرنشین هستند و این موضوع تاثیرات زیادی در موضوعات تغییرات آب و هوایی، درآمد، ساخت و ساز، بلایای طبیعی همچون سیل، زلزله می گذارد و همه این موارد از چالش های جدی پیش رو به شمار می روند.

قالیباف خاطر نشان کرد: همان طور که در این نشست اشاره شد در آینده مهم ترین چالش افراد سیاسی و دولت های مرکزی، اداره شهرها و شهرنشینی خواهد بود که بنابراین نشست هایی با این زمینه برگزار می شود تا به موضوعات مربوط به شهرنشینی رسیدگی شود.

قالیباف گفت: اما با این وجود هنوز مجموعه اندیشمندان نتوانسته اند یک طرح روشن و مشخصی را ارایه دهند.

وی به حضور شهر تهران در همایش بین المللی مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: ما نیز در این نشست فرصت داشتیم تا گزارشی از شهر تهران را ارایه دهیم و همچنین چالش هایی که تهران، هچون بقیه شهرها با آن روبرو است را مطرح کنیم.

شهردار تهران موضوعاتی همچون توسعه حمل و نقل عمومی، درآمد پایدار، آلودگی هوا و آسیب های اجتماعی در کنار برنامه های موجود برای حل این مشکلات از جمله مواردی بود که در همایش بین المللی مدیریت شهری ارایه شد.

قالیباف موضوع «آسمان آبی و زمین پاک» را دو چالش جدی شهر تهران عنوان کرد و ابراز داشت: همانطور که در این کنفرانس اشاره شد، در این دوره به دنبال کاهش و حل این دو موضوع در کلانشهر تهران هستیم.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون برنامه شهرداری تهران برای پیگیری رویکرد تبدیل پایتخت به شهری هوشمند و جهانی، گفت: بر اساس طرح جامع، تهران باید شهری دانش پایه، هوشمند و جهانی باشد و در طول چهار سال گذشته نیز برنامه های متعددی در حوزه هوشمند سازی شهر اجرایی شده است، به نحوی که بر اساس توسعه صورت گرفته بیش از هزار کیلومتر فیبر نوری، هزار دوربین و مراکز IT در شهر تهران راه اندازی شده است، علاوه بر این کارهای اداری شهرداری تهران کاملا به صورت آی.تی محور و تحت وب انجام می شود.

قالیباف افزود: در کنار تمامی اقدامات صورت گرفته، فعالیت های فرهنگی شهرداری تهران را متمرکز بر موضوع هوشمندسازی کرده ایم و در آینده نزدیک می توانیم اینترانت شهر تهران را در حوزه های اجتماعی و فرهنگی فعال کنیم.

وی در ادامه به مباحث مطرح شده پیرامون هوشمندسازی شهرها در همایش بین المللی مدیریت شهری اشاره و اظهار کرد: موسسه ای که این نشست را برگزار کرد از موسسات مهمی است که ترکیبی از دانشگاه های مهم دنیا و بانک های بزرگ اقتصادی به شمار می رود و با یک رویکرد اجتماعی فعالیت می کند، دلیل دعوت از تهران برای حضور در این نشست ها نیز آن است که شهر تهران برای این موسسات از اهمیت زیادی برخوردار است و این موضوع حاکی از نوع ارتباطی است که با این موسسات برای استفاده از تجربیات آن ها در شهر تهران صورت گرفته است.

شهردار تهران از سفر خود به پکن در آینده نزدیک به منظور حضور در نشست شهرهای آسیایی خبر داد و گفت: تهران تلاش بسیاری انجام داده است تا خود را بیشتر به دنیا معرفی کرده و از تجربیات آن ها استفاده کند.

۱۳۹۳/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...