نسخه چاپی

اصرار ابلهانه آژانس!

محمد كاظم انبارلویی

ريخت شناسي رفتار آژانس با جمهوري اسلامي ايران بسيار مهم است. به نظر مي‌رسد اطلاعاتي كه دشمنان نظام در خصوص فعاليت
صلح آميز هسته اي ايران مي‌خواستند، طي پروسه‌اي خاص از طريق آژانس كسب مي‌كردند.
سلطانيه سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در آژانس
بين المللي انرژي اتمي هفته گذشته از اين راز پرده برداشت و تصريح كرد،" بازرسان آژانس مجبور به جاسوسي شده‌اند".
درخواست هاي بازرسان فراتر از مقررات آژانس است و آنها عملا در مسيري غير قابل بازگشت افتاده‌اند . به همين دليل دنبال تحميل رژيم خاص بازرسي فراتر از قوانين آژانس هستند. درخواست هرمان ناكارتس بازرس آژانس بين المللي انرژي اتمي مبني بر دسترسي به تاسيسات نظامي پارچين در جنوب شرق تهران ابلهانه ترين درخواست ممكن است. اين درخواست يك رونمايي رسوا از نقش آژانس براي تامين نيازهاي جاسوسي و اطلاعاتي دشمنان نظام است.
درخواست بازرسي از يك مركز نظامي در هيچ يك از مفاد مقررات آژانس نمي‌گنجد . آقاي ناكارتس با طرح اين پيشنهاد عملا مشروعيت آژانس در نوع نظارت ‌هاي خود بر تاسيسات هسته‌اي ايران را هم زير سئوال برده است.
به همين ترتيب اگر جلو برويم ممكن است آژانس درخواست بازرسي در ديگر مراكز علمي ايران را كه اصلا ربطي به مسائل هسته‌اي هم ندارد مطرح كند تا هر نيازي را كه دستگاههاي اطلاعاتي دشمنان نظام دارد برطرف نمايد.
اين در حالي ا‌ست كه ايران صادقانه هرچه آنها خواسته‌اند در معرض دوربين‌هاي آژانس قرار داده است كه در ازاي آن آژانس و شركاي جنايتكار آن يعني 1+ 5حتي يك قدم برنداشته‌اند. پاسخ اين
شفاف سازيها فشار بيشتر ، قطعنامه بيشتر، تهديد بيشتر و تحريم بيشتر بوده است. گفتگوهاي پينگ پنگي ايران و آژانس از يك سو و ايران و 1+5 از سوي ديگر تاكنون ثمري نداشته است.
ما فكر مي‌‌كرديم با عضويت در آژانس و حتي با طرح موضوع فتوا در زمينه عدم توليد و اشاعه سلاحهاي هسته‌اي مي‌توانيم اشتهاي سيري ناپذير طرف مقابل را براي اطلاعات شفاف راستي آزمايي پاسخگو باشيم در حالي كه آنها اساسا دنبال اين مسائل نيستند. آنها موضوع فعاليت هسته‌اي صلح آميزايران را بهانه قرار داده‌اند براي ادامه خصومتهاي كور عليه ملت ايران تا نيازهاي اطلاعاتي و امنيتي و نظامي راكه ربطي به موضوع هسته‌اي ندارند تامين نمايند.نگارنده با قطعيت بر اين نظر است كه روزي متوجه خباثت ذاتي طرف مقابل مي‌شويم كه ديگر دير شده است.
ايران بايد شجاعانه با اخراج بازرسان آژانس به عنوان عناصر نامطلوب و برچيدن دوربين‌هاي آژانس به اين بازي پينگ پنگي گفتگوها كه فقط براي كار جاسوسي بيشتر است خاتمه دهد و آرام و
بي دغدغه كارهاي علمي خود را دنبال كند. اگر ايران اين روابط را با آژانس نداشت و اين گفتگوها را انجام نمي‌‌داد آنها چه كارمي‌كردند كه الان نكرده‌اند؟
آنها اگر عرضه حمله نظامي داشتند تاكنون حتما آن را عملياتي مي‌كردند.ما اكنون با يك مشت ابله طرف هستيم. يكي نيست به آمريكا و شركاي صهيونيست او بگويد شما با اين رفتار خود داريد به ما مي‌آموزيد كه آنچه مارا از آن نهي مي‌كنيد و ما قبل از شما اين نهي را از طريق آموزه‌هاي ديني پذيرفته بوديم ، چقدر براي امنيت ما اهميت دارد. اين نهي معقول در نتيجه كارهاي غيرمعقول و خصمانه 1+5 و نيز رفتار كودكانه آژانس به تدريج ارزش حقوقي و منطقي خود را از دست مي‌دهد.

۱۳۹۱/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...