نسخه چاپی

واردات بنزین نصف شد

قائم مقام شركت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: با توجه به مصرف روزانه كمتر از ۷۰ میلیون لیتر بنزین در سال‌جاری، عملا حجم واردات بنزین كشور نصف شده است.

به گزارش نما به نقل از مهر، شاهرخ خسروانی درباره آخرین وضعیت تولید، مصرف و واردات بنزین کشور گفت: برای سال جاری حجم واردات بنزین براساس سه معیار میزان مصرف، تولید و ذخایر استراتژیک انبارهای نفتی تعیین می‌شود.

قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه سال گذشته متوسط مصرف بنزین در کشور حدود ۶۸ میلیون لیتر در روز بود، تصریح کرد: بر این اساس، پیش بینی‌ها از رشد هفت درصدی متوسط مصرف روزانه بنزین در سال‌جاری حکایت داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه با این وجود رشد مصرف بنزین در سال جاری کمتر از پیش بینی ها اولیه بود، بیان کرد: از این رو، کاهش مصرف داخلی و افزایش تولید بنزین در برخی از پالایشگاه‌ها منجر به کاهش حجم واردات این فرآورده نفتی در کشور شد.

خسروانی با تاکید بر اینکه در حال حاضر به طور متوسط روزانه حدود ۶۲ تا ۶۳ میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه‌های نفت تولید می شود، بیان کرد: با توجه به مصرف روزانه کمتر از ۷۰ میلیون لیتر بنزین در سال جاری، عملا حجم واردات بنزین کشور نصف شده است.

قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به واردات روزانه ۴.۵ تا ۵ میلیون لیتر بنزین از ابتدای سال‌جاری تاکنون، افزود: این در حالی است که برآورد میزان واردات روزانه بنزین در سال جاری حدود ۱۰ میلیون لیتر در روز بوده است.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به کاهش شدید مصرف بنزین در مهر و آبان ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود با توجه به افزایش مصرف بنزین در روزهای پایانی اسفند و نوروز سال آینده حجم واردات بنزین در ماه‌های پایانی سال کمی افزایش یابد.

این مقام مسئول تاکید کرد: هم اکنون بنزین مشهد مقدس از محل بنزین وارداتی تامین می شود به زودی با استفاده از ظرفیت بنزین وارداتی، این فرآورده نفتی در کلانشهر شیراز هم عرضه خواهد شد.

۱۳۹۳/۸/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...