نسخه چاپی

تولید بنزین یورو ۴ پالایشگاه اراك نصف شد

نزدیك به یك هفته است به دلیل خروج واحد آر اف سی سی پالایشگاه اراك از مدار، تولید بنزین این واحد نصف شده است. با توجه به مصرف بنزین تولیدی پالایشگاه در شهر تهران این سوال مطرح است كه چه میزان آلودگی شدید هوا با افت شدید تولید بنزین یورو ۴ این واحد مرتبط است.

به گزارش نما به نقل از فارس واحد RFCC پالایشگاه امام خمینی شازند اراک مدت 10 روز است که با مشکل هدرروی کاتالیست مواجه شده و نزدیک به یک هفته است که از مدار خارج شده است.

پیگیری خبرنگار فارس حاکی از آن است که به دلایل نامعلومی تعمیرات دوره‌ای این واحد در فصل تابستان که در واقع زمان انجام تعمیرات دوره ای پالایشگاه ها است انجام نشد و به این جهت در فصل سرما با مشکلات عدیده ای مواجه شد.

خارج شدن این واحد تولیدی از مدار موجب شده است که حدود 8 تا 9 میلیون لیتر از تولید بنزین با کیفیت این پالایشگاه کاسته شود و در واقع تولید بنزین در این پالایشگاه نصف شده است.

برخی از متخصصان پالایشگاه شازند می‌گویند در حال حاضر تعمیرات در این واحد آغاز شده اما مشخص نیست که تا چه تاریخی به مدار باز خواهد گشت.

به گزارش فارس پالایشگاه اراک توان تولید روزانه 16 میلیون لیتر بنزین یورو 4 و 250 هزار بشکه خوراک گازی، یک میلیون لیتر پروپلین، 3 میلیون لیتر گاز مایع و 460 تن گوگرد گرانول را دارد که به گفته مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی بخش اعظمی از بنزین تولید شده در این پالایشگاه برای مصرف به شهر تهران منتقل می شود.

با این شرایط یعنی کاهش تولید بنزین در این پالایشگاه و با توجه به اینکه بنزین شهر تهران به طور کامل از پالایشگاه اراک تامین می شد، مشخص نیست هم اکنون بنزین مورد نیاز شهر تهران از چه طریقی تامین شود.

با توجه با آلودگی شدید این روزهای هوای تهران که گفته شده دنباله دار نیز خواهد بود مشخص نیست آیا این عامل در آلودگی هوای شهر تهران موثر بوده است یا خیر. به نظر می‌رسد پاسخ این سوال را باید مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران بدهند.

۱۳۹۳/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...