نسخه چاپی

«ما نمی توانیم» به مسكن مهر رسید

در آخرین اظهارنظرها این بار وزیر راه و شهرسازی وارد میدان شده و گفت "اگر تصور صاحبان مسكن مهر بر این است كه دولت می تواند خانه ها را براساس تعهدات اولیه تحویل دهد، این امر انتظاری غیرواقعی و نشدنی است" !

به گزارش نما به نقل از مسیرآنلاین، بعد از حرف و حدیثهای مشکلات بوجود آمده در خصوص مباحث انرژی هسته ای که خبرهای نه چندان مثبتی از توافقات اولیه به گوش میرسد، جریانی آرام در مسوولان اقتصادی کشور با محوریت "ما نمی توانیم" در حال شکل گیری است.

اکبر ترکان اولین کسی بود که این جریان را کلید زد و خودباوری ملی را با جمله "بگذارید با خود روراست باشیم ما به جز پخت آبگوشت بزباش و قورمه سبزی در هیچ تکنولوژی صنعتی نسبت به جهان برتری نداریم" زیر سوال برد؛ هرچند وی بعداً در مقام توجیه صحبت خود برآمد اما صحبت وی نشان از مشکل اساسی "دید" دولتمردان در خصوص توانایی و کارآمدی داخلی را دارد.

"اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها" به عنوان یکی از حوزه های اساسی تحول در نظام یارانه ها ماههاست با اینکه به عنوان یک قانون لازم الاحرا شناخته می شود در انتظار اجرای کامل در دولت بسر می برد؛ دولت هنوز نتوانسته است یک نظام پرداخت مناسب یارانه در فاز دوم طراحی کند؛ هرچند در فاز اول هم ماهها مکانیسم "چگونگی استحصال درآمدی طرح" و اختصاص آن به مردم محل مناقشه بود که با توضیحات تک برگی رستم قاسمی در خصوص چگونگی تامین یارانه های مردم از محل درآمدها، غائله آن خوابید!

"دامن زدن به بحران کم آبی" بویژه توسط کسانیکه زمانی سالها سکاندار کشاورزی کشور بوده اند، مورد دیگری بود که محور مهم "امنیت غذایی" کشور را نشانه گرفته بود؛ در حالیکه چند برابر مصرف خانگی و قسمت اعظم مصرف کشاورزی در مجرای کانالها و لوله های انتقال هدر می رود، با دادن طرح هایی چون "نکاشت" و "برچیدن چاههای غیرمجاز" که ۵۰% کشاورزی کشور را شکل میدهد، میزان خودکفایی کشاورزی کشور مورد هدف قرار گرفت.

اما در آخرین اظهارنظرها این بار آخوندی وزیر راه و شهرسازی وارد میدان شده و با گفتن اینکه "اگر تصور صاحبان مسکن مهر بر این است که دولت می تواند خانه های مهر را براساس تعهدات اولیه تحویل دهد، این امر انتظاری غیرواقعی و نشدنی است" آب پاکی را روی دست متقاضیان مستضعف مسکن مهر ریخت و از عدم توانایی خود در اتمام مسکن مهر مطابق انتظار و با تعهدات داده شده گفت!

باید از آقای آخوندی پرسید در حالیکه وزیر قبلی هفته ای ۳ بازدید از مسکن مهر برای حل مشکلات آن داشت، جنابعالی با بازدید هر ۴ ماه یکبار از پروژه های مسکن مهر مگر می شود این طرح عظیم به اتمام برسد؟!

به نظر می رسد با ادامه این روند، صورت خوشی برای توانایی دولت در اقتصاد کشور متصور نمی شود و جمله معروفی که چندیست که بگوش میرسد یعنی "هر توافق بدی بهتر از عدم توافق است" را در وضعیت موجود قابل توجیه دانست!

۱۳۹۳/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...