نسخه چاپی

28كشته و زخمی در پی انفجار در كاظمین

در پی انفجار در محل تجمع زائران حرم امام موسی كاظم (ع)، دست‌كم ۷ تن شهید و 21 نفر زخمی شدند.

به گزارش نما، فارس به نقل از رسانه‌های عراقی نوشت: یک منبع آگاه در پلیس عراق اعلام کرد که طی شلیک چندین فروند خمپاره هاون به سوی تجمع زوار شهر کاظمین واقع در شمال بغداد، دست‌کم 26 تن شهید و زخمی شدند.

وی در گفت‌وگو با "السومریة نیوز" افزود: در این حمله تروریستی دست‌کم 5 تن شهید و بیش از 21 نفر زخمی شدند.

این منبع تاکید کرد که 3 خمپاره هاون عصر دیروز به سوی میدان "قریش" واقع در مرکز شهر کاظمین شلیک شد که در نتیجه آن تعدادی از زائران حرم امام موسی کاظم (ع) قربانی شدند.

بر اساس این گزارش، بدلیل نزدیک شدن به ایام شهادت امام موسی کاظم (ع) تعداد زائران حرم ایشان در این روزها در کاظمین افزایش یافته است و میدان قریش نیز محل اصلی تجمع این زائران به شمار می‌رود که تروریست‌ها آن را هدف قرار دادند.

به گفته این منبع آگاه، نیروهای امنیتی بلافاصله در محل انفجار حاضر شدند و تدابیر امنیتی شدیدی را در اطراف شهر کاظمین برقرار کردند.

از سوی دیگر پایگاه خبری "عرب پرس" نیز به نقل یک منبع آگاه اعلام کرد که در پی انفجار در منطقه " باب الدروازة" در کاظمین 7 تن کشته و 20 نفر زخمی شدند.

این پایگاه خبری دلیل انفجار را بمب‌گذاری اعلام کرد.

حرم امام موسی کاظم (ع) امام هفتم شیعیان هر ساله شاهد میلیون‌ها زائر است و تعداد زوار در سالگرد شهادت ایشان در 25 رجب بسیار زیاد می‌شود.

به نظر می‌رسد با شکست جدیدترین طرح توطئه علیه دولت مرکزی عراق، تروریست‌ها دریافته‌اند که با بازی‌های سیاسی نمی‌توانند راه به جایی ببرند لذا بهترین گزینه فراروی آنها، گزینه قدیمی ایجاد تفرقه میان سنی‌ها و شیعیان و نیز ناامن و بی ثبات کردن عراق است.

۱۳۹۱/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...