نسخه چاپی

برادر همسر مه‌آفرید هم محاكمه شد

عکس خبري -برادر همسر مه‌آفريد هم محاكمه شد

در ادامه سیزدهمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی، قاضی سراج از نماینده دادستان تهران خواست تا كیفرخواست مربوط به یكی دیگر از متهمان این پرونده با هویت «س.خ» را قرائت كند.


به گزارش نما به نقل از ايسنا، رضا نجفي اظهار كرد: آقاي «س.خ» متهم رديف 26 كيفرخواست بر اساس گزارش مراجع ذي‌ربط و با توجه به دخالت در افتتاح حساب براي شركت‌هاي فروشنده در بانك‌هاي كيش و انجام كليه عمليات تنزيل در اين بانك‌ها، متهم است به شركت در اخلال در نظام اقتصادي كشور از طريق مشاركت در جريان صدور LCهاي غيرقانوني و تنزيل آنها در بانك‌هاي كيش و شركت در تحصيل مال از طريق نامشروع و استفاده از سند مجعول.

وي ادامه داد: همچنين «س.خ» متهم است به معاونت يا واسطه‌گري در پرداخت رشوه به كارمندان بانك‌هاي ملي و سپه‌ كيش به آقاي «س.م» به مبلغ يك ميليارد و 700 ميليون ريال، خانم «م.م» به مبلغ 20 ميليون ريال، آقاي «ز» به مبلغ 70 ميليون ريال، آقاي «ف» به مبلغ 30 ميليون ريال، خانم «الف» به مبلغ 50 ميليون ريال، آقاي «ف» به مبلغ 20 ميليون ريال و آقاي «ك» به مبلغ 10 ميليون ريال.

نجفي اظهار كرد: متهم «س.خ» در مواجهه حضوري با مه‌آفريد اميرخسروي گفته كه اطمينان داشته است كه شركت فولاد فام اسپادانا متعلق به گروه اميرمنصور آريا بوده است. وي در مقطعي به مه‌آفريد اين مطلب را گفته است كه آقاي اميرخسروي با عصبانيت اين موضوع را انكار كرده است. مه‌آفريد ملكي در كيش دارد كه حدود يك ميليارد تومان ارزش دارد و متهم آن را به عنوان منزل مسكوني مورد استفاده قرار داده است.

پس از تفهيم اتهام از سوي قاضي سراج به اين متهم، وي اتهامات مطرح شده عليه خود را رد كرد و گفت: خدا را شاكرم كه بعد از 280 روز توانستم اينجا باشم تا به اين مسائل پاسخ بدهم. من نماينده ثبتي گروه ملي فولاد در كيش بودم. اسناد براي من فرستاده مي‌شد، من آنها را از فرودگاه تحويل مي‌گرفتم، به بانك مي‌بردم و همان‌طور هم آنها را برمي‌گردانم.

وي با بيان اينكه پولي توسط شخص من به حساب ريخته نشده است، گفت: در مورد افتتاح حساب‌ها نيز بايد عرض كنم كه بانك از ما خواست براي شركت‌هاي فروشنده حساب باز كنيم. بانك ما اعلام كرد كه كارتكس امضا شده صاحبان امضا و تاييديه يكي از شعب بانك ملي براي اين كار نياز است و بنده به خانم «ز» اين مساله را اعلام كردم و آنها هم مدارك را فرستادند.

«س.خ» مي‌خواست در مورد عيدي‌هاي پرداخت شده توضيح دهد كه قاضي سراج از او پرسيد: پول‌ها را چه كسي مي‌داد؟

متهم پاسخ داد: مه‌آفريد. مبالغش را هم خودش تعيين مي‌كرد. آقاي «س.م» هم 100 ميليون تومان قرض مي‌خواست كه من اين موضوع را به مه‌آفريد گفتم و او گفت اگر چك مي‌دهد مبلغ را به او بدهيد.

قاضي سراج از متهم پرسيد: شما برادر همسر مه‌آفريد اميرخسروي هستيد؟

متهم پاسخ داد: بله و هميشه به اين جرم محاكمه مي‌شوم.

قاضي سراج گفت: برادرخانم بودن جرم نيست. يك ميليارد تومان به حساب شما ريخته شده است. شما LCها را تنزيل مي‌كرديد؟

متهم پاسخ داد: خير، بانك اين كار را انجام مي‌داد.

قاضي سراج گفت: معلوم است كه بانك اين كار را انجام مي‌داد اما شما آنجا مي‌ايستاديد تا بانك كار را انجام دهد.

متهم گفت: من فقط مسئول بودم كه مدارك را به بانك ببرم و من تنها كار را تسريع مي‌كردم.

در اين هنگام «ع.ر» به دستور قاضي برخواست تا توضيحاتي در مورد اين متهم بيان كند.

وي اظهار كرد: من «س.خ» را اصلا نمي‌شناختم و او را بعد از دستگيري ديدم.

قاضي سراج پرسيد: يعني او اصلا ارتباطي با گروه ملي نداشت؟

«ع.ر» پاسخ داد: خير.

در ادامه، فراهاني نماينده دادستان تهران خطاب به متهم گفت: آقاي «ك.ن» به طور كاملا اتفاقي شما را مقابل يكي از بانك‌ها مي‌بيند. لطفا در اين مورد توضيح دهيد. دوم اينكه شما گفته‌ايد به اينكه همه شركت‌ها متعلق به مه‌آفريد اميرخسروي است پي برده‌ايد به نحوي كه وقتي به مه‌آفريد گفته‌ايد شركت فولادفام متعلق به شماست، مه‌آفريد واكنش تندي نشان داده و گفته است اين‌طور نيست و اين را هم جاي ديگري نگو.

متهم گفت: من با آقاي «ك.ن» تلفني صحبت كرده‌ بودم.

قاضي سراج پرسيد: آقاي «ك.ن» در جلسات قبل اظهار مي‌كرد شما نمي‌گذاشتيد او داخل بانك شود و مسئولان بانك را ببيند.

متهم گفت: اصلا اينطور نبوده است. شما مي‌توانيد از كارمندان بانك اين موضوع را سوال كنيد.

۱۳۹۱/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...