نسخه چاپی

ورود سالانه 2 میلیون دلار بوتاكس به كشور

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینكه آمارهای رسمی نشان می دهد، سالانه دو میلیون دلار صرف وردات بوتاكس به كشور می‌شود، نسبت به عوارض و خطرات استفاده از این قبیل محصولات هشدار داد.

به گزارش نما به نقل از میزان: معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه آمارهای رسمی نشان می دهد، سالانه دو میلیون دلار صرف وردات بوتاکس به کشور می‌شود، نسبت به عوارض و خطرات استفاده از این قبیل محصولات هشدار داد.

رسول دیناروند درباره استفاده ازبوتاکس، گفت: مواردی از استفاده ناآگاهانه و اشتباهی اقلامی مانند بوتاکس گزارش شده است، مبنی بر اینکه فرد پس از مصرف مواد بی کیفیت یا انجام عمل های زیبایی در کلینیک های غیرتخصصی بدون حضور پزشکان دچار عوارضی غیرقابل بازگشت شده است.

او گفت: عوارض بسیار ناگواری مثل تخلیه چشم، تخلیه قسمتی از صورت و عفونت های جدی زیر پوستی از جمله این موارد است.

دیناروند گفت: متاسفانه واقعیت این است که در مورد این نوع مواد تقاضای فزاینده وجود دارد که طبق آمار واردات رسمی وزارت بهداشت حدود یک تا دو میلیون دلار صرف مصرف این محصولات می شود و آماری از آنچه به صورت قاچاق وارد می شود، وجود ندارد.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اگر منابع قانونی نتوانند پاسخگوی این نیازهای هرچند کاذب باشند، فرصت مغتنمی برای سودجویان عرضه کننده کالاهای غیر مجاز ایجاد خواهد شد تا بتوانند علاوه بر تجارت سیاه خود سلامت جامعه را با تهدید جدی مواجه کنند.

معاون وزیر بهداشت گفت: مصرف کنندگان باید توجه داشته باشند هنگامی که وزارت بهداشت به کالایی اجازه ورود نمی دهد یعنی آن کالا را خطرناک و فاقد معیارهای سلامت محور می داند.

دیناروند به مصرف کنندگان محصولات آرایشی و بهداشت پیشنهاد داد که استفاده از اقلامی مثل بوتاکس را، در ابتدا به قصد درمان و سپس تحت نظر پزشکان متخصص استفاده کنند.

۱۳۹۳/۸/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...